A Google imádja az új honlapokat. Ennél is jobban csak a nagyon régieket…
Kedvenc keresőnk általában hamar felfigyel azokra az új oldalakra, amejeknek hamar kialakul az olvasótábora, hivatkozni kezdenek rájuk, tartozik hozzájuk FB-profil. Ugyanakkor igen magasra értékeli az internetes stabilitást, a 15-20 éve változatlan címen elérhető tartalmakat, főleg, ha valamijen keresőkérdéssel jól szerepelnek a találatok között, és így állandó organikus forgalom mutatja fontosságukat. Amit mostanában a Google hanyagolni látszik: az alacsony olvasottságú portálok. Ezek friss cikkeit nagy késéssel indexeli, illetve gyakran csak feltérképezi, regisztrálja rendszerében, de tartalmát nem teszi kereshetővé. Ezért a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek gyakran veterán honlapok felújításával jutnak új erőforráshoz például a linképítéshez.
Régi UngBereg-UngParty oldalak SEOzása
A HHRF régi szerverén több rendszerem is működött 2000-től. Őszintén szólva eléggé nehézkes volt a frissítésük, mert mindegyikbe külön jelszóval kellett belépni. Nemcsak azt hibáztam el, hogy több mint húsz éve igencsak szétdaraboltam, más-más helyen építettem ki a régi UngParty alrendszereit, hanem azt is, hogy a tíz évvel későbbi reaktiválások és újratelepítések során valamennyi főkönyvtáramat megtartottam és újra használni kezdtem. Így kialakult az a hejzet, hogy SEO-szempontból sok fontos oldalam szét volt szórva az /ungbereg, /ungparty, /netpansip, /up szerverhelyeken, amejeket egyébként a HHRF Alapítvány ingyenesen biztosított az úgynevezett határon túli magyar orgánumok számára. Az én UngParty NetCafé webmagazinom és netPánsíp című digitális irodalmi fojóiratom ijen volt, sőt, önálló fórummá fejlődött webnaplóm is, az Ungparty Manzárd. Mindezek voltaképp az UngBereg Irodalmi és Művészeti Alapítvány még 1999-es honlapjából nőttek ki és működtek évekig. De készítettem független rendszereket is, például a beregszászi magyar főiskola ideiglenes és az Európai Protestáns Magyar Szabadegyetem kísérleti weblapját.
2015 táján aztán a HHRF háza táján nagy átalakulások kezdődtek. A hhrf.org/ungbereg típusú alkönyvtárakat felszámolták és tartalmukat ungbereg.hhrf.org struktúrájú aldomainok alá sorolták. Ettől az összes cikk és irodalmi közlemény, belső blog és gyűjtőoldal elérési címe megváltozott. Oldalaim esetén sikerült a teljes csoportos átirányítást kieszközölnöm, így a 15 éves oldalak nem vesztették el sem veterán voltukat, sem Google-értéküket. Aztán a HHRF felmondta az ingyenességet azzal, hogy az Alapítvány más tárhelyre költözik, de a régi szolgáltatónál a tárhelybérleti díj megfizetésével anyagunk elérhető, szerkeszthető maradhat. Több tucatnyi határon túli honlaptulajdonos közül, úgy tudom, egyedül én maradtam.
Ekkoriban már főleg SEO-val foglalkoztam, és magazinom, naplófojamom, fojóiratom 2000-2015 közötti mintegy 4000 közleményét nemcsak a nagy munka okán nem költöztettem el, hanem mert ez a Google által indexelt több ezer oldal elvesztését jelentette volna. Az újrakezdés hejett inkább keresőmarketing célokra, például backlink építésre kezdtem használni őket. A munkába bevontakat előbb persze weboldal optimalizálás (SEO) alá kellett hejeznem, hogy a keresőszempontoknak megfeleljenek. Pár WordPress CMS-rendszert telepítve pedig PR-cikk oldalakat alakítottam ki. A rendszer, a fődomain magas autoritásának köszönhetően MOZ DA 40+ értékkel rendelkezik, így lapja értékes linkeket küldhetnek más egységeimre vagy megbízóim céges oldalára vagy webáruházára. Nézzünk hát a HáHáeReF rendszeréből
néhány keresőmarketing célú és PR-cikkes weboldalt
- SEO szolgáltatás – linkgyűjtő oldal (Pánsíp)
- Google SEO – weboldal optimalizálás (UP)
- PR-cikk oldal – marketing blog (UngParty)
A veterán honlapok az erős fődomainnak, két évtizedes stabilitásuknak és a rájuk hosszú évek óta mutató linkeknek köszönhetően erős bázisa keresőoptimalizációs munkámnak.
balla d. károj
Visszajelzés:A tömeg és a súly | Web Szöveg Marketing