Mi a PR linképítés? – Legjobb weboldalak

pr cikk oldalak

A keresőmarketingben a PR-cikk célja a linkelhelyezés

Public relations: nyomtatott és online média

A hagyományos nyomtatott sajtó fedezte fel a PR-cikk műfaját: a lapok bármiféle újságírói munka ráfordítása nélkül kaptak a szervezeti egységek* sajtós munkatársa által készített informatív tájékoztató anyagot, gyakorlatilag a rendelkezésükre bocsájtott ingyen cikkeket, a vállalatok, szervezetek pedig ingyen jutottak reklámfelülethez: sajtóanyaguk térítésmentesen megjelent az újságban. Ezzel mindkét fél jól járt: a cégek népszerűsíthették tevékenységüket, a szerkesztőségek kész cikkeket kapva gazdagíthatták lapjuk tartalmát.

* gyártó és forgalmazó cégek, szolgáltatók, kereskedelmi egységek, márka-képviseletek és más piaci részvevők, továbbá állami szervek és társadalmi alakulatok, különféle intézmények, civil szervezetek vagy akár politikai pártok

Ez később az internet térnyerése nyomán módosult az Online Public Relations (e-PR) elterjedésével. A világháló használatával új lehetőségek nyíltak arra, hogy egy cég kommunikáljon a potenciális és már meglévő ügyfeleivel a médianyilvánosság területén. Fogalmazhatunk úgy is, hogy manapság

a PR-cikk webkapcsolati befolyásolóeszközként funkcionál a számítógéppel (újabban okostelefonnal) és netkapcsolattal rendelkező polgárok körében.

A befolyásolási szándék nyilvánvaló, ugyanis a Public relations cikkekben általában az előnyök felől közelítő, pozitív kicsengésű információk, kedvező megjegyzések, elismerő vélemények, pozitív tartalmak jelennek meg egy szervezeti egységről, annak termékeiről és szolgáltatásairól, üzletpolitikájáról, társadalmi szerepéről. Talán épp ezért a PR-cikk elhelyezés az online médiában  fizetett szolgáltatássá vált.

Vannak más különbségek is. A hagyományos közönségkapcsolati csatornákkal (például TV, rádió és nyomtatott sajtó, mobilmarketing) összehasonlítva

az online közönségkapcsolatokhoz használt webes hálózati rendszerek előnye a kereshető tartalom.

Ami pedig kereshető, az meg is található. Így vált a digitális vagy online marketing területén a közönségkapcsolati szakemberek (sajtósok, píárosok) és a marketing-szakemberek számára a legfontosabb eszközzé a PR-tartalmak, marketingszövegek kereshetősége és TOP pozíciója a találati rangsorban, mindenekelőtt a Google programban. Innen egyenesen következik, hogy a tartalmi alapú online marketing, a keresőoptimalizálás, a digitális technológiák és a public relations keveredésének az eredménye lett az az eljárás, amelyben

a PR-cikkek megjelentetésének fő célja a keresőtalálati helyezések javítása lett.

Magyarán: az online szférában a cikkmarketing nem annyira a közlemény pozitív tartalmával népszerűsít egy céget vagy terméket, hanem azzal, hogy a cég vagy termék honlapjára mutató linket tartalmaz, és ez a link – tartalmilag releváns szövegből érkezve – erősíti annak kulcsszavas helyezéseit, miáltal nő a céges oldal organikus (Google felőli) forgalma. Ezen a réven találnak rá a partnerek, befektetők, vásárlók, hirdetők.

Mi a linképítés, miért van rá szükség?

Ha például valaki a téli fűtési idényben infrapanelt kíván vásárolni lakásába, de előbb tájékozódna az infrafűtés egészségre gyakorolt hatásáról, akkor arra az infratermékeket forgalmazó cégre fog rátalálni, amelyre Google-keresés segítségével például a

  • melyek az infrasugárzók előnyei és káros hatásai

keresőkérdést begépelve talál rá. És melyik weboldal aspirálhat arra, hogy egy ilyen rákereséssel az első helyen szerepeljen? Az, amelyik nemcsak érdemi módon foglalkozik ezzel a témával, hanem sok-sok külső hivatkozás mutat rá tematikusan kapcsolódó kontextusokból.

Épp ilyen kontextust képeznek a PR-cikkek.

Ebben a vonatkozásban egy-egy közlemény nem más, mint releváns tartalomba csomagolt link.

Sok külső hivatkozás természetes úton is születhet:

  • ha egy tartalom fontos, népszerű, hasznos – akkor lapok, blogok, fórumok hivatkoznak rá, belinkelik
  • ám ehhez előbb rá kell bukkanniuk erre a tartalomra
  • hogyan találhatnak rá?
  • ha jól szerepel a Googleban
  • de mitől szerepelhet jól a keresőben?
  • ha sok külső link mutat rá…

Ezzel a természetes út köre rövidre is zárult: jó pozíció hozhat sok linket, ám jó pozíci csak sok link után következhet. Amíg nincsenek linkek, nincs jó helyezés, ha nincs jó helyezés, senki nem talál rá az adott tartalom, így nem is linkeli.

Innen nyilvánvaló, hogy a sok-sok külső hivatkozásból álló, az adott weblap témájára nézve releváns linkprofilt mesterséges úton kell létrehozni.

Ezt a tevékenységet hívják linképítésnek.

Weboldalak PR-cikkes linképítéshez

A hatékony PR linképítés eszközeiként használt piárcikkeket azonban valahol meg is kell jelentetni. Szóba jöhetnek hírportálok, webmagazinok, szakmai oldalak. Ezeknek azonban megvan a saját funkciójuk (és szerzőgárdájuk), így a cikkmarketinges megkereséseket vagy elutasítják vagy igen borsos árat kérnek érte – és a cikket jól eldugják valami sokszorosan alárendelt, megtalálhatatlan oldalra. Egy hátsó sufniból a cikkbe ágyazott link hatása sem az igazi.

A weboldal tulajdonosok és a keresőmarketing ügynökségek igényeinek kielégítésére ezért jöttek létre a marketingblogok, cikkgyűjtő portálok, vegyes tartalmú magazinok, amelyek jó esetben bizonyos olvasói érdekeket is képviselnek, kedvezőtlenebb esetben csak a linképítőket szolgálják ki publikációs lehetőséggel. A szakmához értő, keresőoptimalizálással és PR-liképítéssel foglalkozó szakemberek ki tudják választani, hogy melyek a legjobb PR-cikk oldalak (szövegünk alján néhányat ajánlunk), és az átlátszóan gyengéket jobb, ha elkerülik: a munkájuk csak úgy lehet eredményes, ha nem manipuláción alapul, ha nem kizárólag a Google kedvére célzottan operálnak PR-típusú cikkek elhelyezésével, hanem

értékes, hasznos, a böngésző közönség érdeklődésére számítva gazdag tartalmú informatív szövegeket tesznek közzé.

Igazából ez már nem is piáros munka, hanem a tartalommarketing körébe tartozó tevékenység. És hogy mi fán terem pontosan a tartalommarketing, arról talán legközelebb írunk a Gépnarancsban.

Ajánlatunk pedig néhány webhely

a legjobb PR-cikk oldalak

közül:

Kereslet – Marketing. Termék Figyelő

– Keresőmarketing eszköz hatékony alkalmazása: releváns link elhelyezése informatív webszövegben. Termékfigyelő és webajánló portál. A legerősebb prcikk-weboldalak egyike komplex hálózati háttér-támogatással. Tartalomszolgáltatás prémium minőségben, garantált forgalomnövekedés a keresők felőli kattintások révén.

– A magas keresőmarketing értékű, a Google-robotok részéről sűrűn indexelt, gyors reagálású legjobb pr-cikk oldalak egyike. Azonnali linkelhelyezés. Tartalom-gazdag marketing szöveg írása, közreadása, honlap optimalizálás – elérhető árak. Webáruházak támogatása linkprofil építéssel.

PR Marketing oldal cikkmegjelenéshez

– Termékek, cégek, intézmények, alapítványok és szolgáltatások bemutatása egyedi online content marketing eszközökkel. Google helyezés javítás világhálós visszacsatolások rendszerének létrehozásával. Honlaptartalom optimalizálás és linkelhelyezés a keresőalgoritmusok szempontjainak megfeleltetett kulcsszavas weboldalon.

Nyomtatott sajtó és online marketing – Public relations és pr link building

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük