Keresőmarketing és PR-cikkes linképítés

A Gépnarancs a jövőben az online marketing és a keresőoptimalizálás körébe tartozó publikációkkal jelentkezik, valamint Public relations közlemények számára nyit teret. Eközben ezen fogalmak némelyikével közelebbről is megismertetni igyekszik az érdeklődőket.

Mi a PR-cikk és mi a linképítés?

keresőmarketing - pr cikk linképítés

Online marketing és Public relationa

A Public relations eredetileg a szervezeti részlegek (intézmények, vállalkozások, társadalmi szervezetek) és a sajtó kapcsolatát biztosító kommunikációs forma volt, amely főleg PR-cikkek írásában és megjelentetésében öltött testet. Az online marketing területén ez a fogalom átalakult és a szövegekben elhelyezett hiperhivatkozások szerepe vált mérvadóvá.

Pr-cikkek a szemantikus linkhálózatban

Nem új tevékenység a PR-cikk írás és publikálás, de az ebből kinőtt speciális megnevezés – PR linképítés – mostanában rögzült. A legfontosabb keresőmarketing eszközök között már régóta kiemelt a szerepe az olyan linképítő munkának, amely marketingszövegek, úgynevezett PR-cikkek elhelyezésére alapoz. Az eredetileg a sajtó számára írt, közlemény típusú és/vagy termékismertető, ajánló jellegű szövegbe ágyazott kulcsszavas linkek – mint utóbb kiderült – hatékonyan javítják a cikkben hivatkozott weboldal organikus helyezéseit. A linkprofil egészének az ilyetén való felépítését vagy részeinek gyarapítását újabban a pr cikk linképítés kulcsszóval keresik a Google-ban azok, akik ezt a szolgáltatást szeretnék igénybe venni (a rákeresések száma hónapról hónapra nő a magyar weben).

A módszer azért hatékony, mert

az okosan megírt cikkszöveg releváns kontextust képez a beágyazott link számára

és ezzel relevánssá válik maga a hivatkozás is. A szövegek a maguk részéről fogalmi hálót képeznek a weben, és a Google mint szemantikus keresőprogram értékeli az ilyen visszacsatolást, jobb helyezéseket biztosít az így hívatkozott honlapok számára. Persze

megfelelni a Google keresőszempontjainak

nem könnyű. Először is túl sok van belőlük, másodszor nem tudjuk pontosan, melyiknek mekkora a jelentősége a kulcsszavas rangsorolásban. A formai és tartalmi jegyek súlya is eltérhet, az ezekkel szembeni kívánalmak összeegyeztetése nem könnyű feladat. Számos honlaptulajdonos ráadásul mind a technikai kritériumok, mind a tartalmi tényezők fölé odahelyezi a kinézetet, a küllemet, de a Google nem egy nagy esztéta, mást ért  felhasználói élményen, nem a dekoratív megjelenést, hanem például a gyors betöltődést. Összességében pedig több tízezer tényező alapján dönti el, hogy egy-egy keresőkérdésre mely oldalakat hozza előre, és melyeket sorol hátrább.

Az algoritmus működését és az egyes tényezők fontosság csak a cég belső emberei ismerik. Akik keresőoptimalizálással foglalkoznak, általában 25-30 olyan szempontot vesznek figyelembe, amelyekről pontosan tudható, hogy kiemelkedő szerepet játszanak a rangsorolásban. Ezek néhányáról a Google support dokumentumai  szólnak, a többit saját tapasztalatunk alapján ismertünk meg.

A honlap tartalmát optimalizálni annyit tesz, mint elérni, hogy ezeknek a szempontoknak az oldal minél inkább megfeleljen. Az általános megfelelésen kívül ott vannak továbbá a kulcsszavas megfeleltetések. Ezen nemcsak az értendő, hogy ezeknek megfelelő reprezentációt kell biztosítani a honlapon, hanem azt is, hogy

az előbbre sorolni kívánt weboldalra kulcsszavas környezetből kell hivatkozni – és épp ebben játszanak döntő szerepet a kívülről hivatkozó PR-cikkek.

Organikus forgalom: a Google felől érkezők

A PR-cikkes linképítésre alapozott keresőmarketinges munka eredménye csakis abban mérhető elsődlegesen, hogy javulnak-e a kulcsszavas pozíciók és növekszik-e az organikus – keresők felől érkező – forgalom. Ha sok a releváns backlink, a Google jó eséllyel felértékeli az oldalt, ami top helyezésekben realizálódik. A kiváló honlaptartalom tehát csak egyik fele a munkának, a tényleges sikert a külső oldalakról származó bejövő linkek adják. A linkprofil felépítése több hónapos munka. A helyezések alakulása pedig attól is függ, hogy egy adott kulcsszóra milyen nagy és milyen erős a konkurencia. Ezt külön érdemes tanulmányozni, mint ahogy bármilyen optimalizációs és linképítési tevékenység előtt érdemes a támogatandó weboldalt marketing szempontból elemzés alá venni és hiányosságait megállapítani.


Google helyezés javítása

Mi a PR-cikk linképítés? A Public relations szöveg mint hatékony keresőmarketing eszköz a szakember kezében. A weboldal elemzés kereső szempontjai és honlap keresőoptimalizálás segíti az előresorolást, miáltal lehetségessé válik a Google felől az organikus forgalom javítása. Online marketing eszközök, releváns szöveg tartalom megjelentetése a Gépnarancs portálon.

 

 

One Comment:

  1. Visszajelzés:Keresőmarketing tippek. SEO tanácsadás. Honlap optimalizálás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük