Önfenntartó helyezések

google előresorolás - keresőtalálati helyezésekGoogle-találatok között a keresőtalálati helyezések rendkívül fontosak minden olyan vállalkozás vagy szervezet számára, amely online jelenléttel rendelkezik. Minél előrébb szerepel egy weboldal a találati listában (SERP), annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a felhasználók rákattintanak, és ezáltal növekszik a látogatottság.

Valamely magasabb helyezés nem csupán a forgalmat növeli, hanem a márka ismertségét és hitelességét is erősíti. A felhasználók ugyanis általában az első néhány találatot tartják relevánsnak és megbízhatónak.

Az organikus (nem fizetett) találatok közötti előkelő pozíció különösen értékes, hiszen hosszú távon fenntartható eredményeket hoz. Ehhez elengedhetetlen a keresőoptimalizálás (SEO), amely magában foglalja a weboldal tartalmának, szerkezetének és technikai hátterének optimalizálását a keresőmotorok szempontjából. A jó SEO stratégia segít abban, hogy a weboldal releváns kulcsszavakra jelenjen meg a találati listában, és ezáltal elérje a célközönségét.

Amikor a felhasználó optimalizál

Első helyen maradni a Google-keresőben még nehezebb, mint az oda kerülés. Egy ezzel kapcsolatos SEO-szakmai megfigyelés: ha a honlap optimalizálási kulcsszó nem túl preferált és sikerül az organikus találatok közt az első helyre kerülnöd, akkor könnyen előfordulhat, hogy további erőfeszítéseket már nem kell tenned, mert a feltornászott weboldal akkor is megtartja a top helyezést, ha később már nem támogatod, idővel akár a linprofilt is leépítheted.

Ilyenkor ugyanis az történik, hogy a nem túl keresett kifejezésre ráguglizók sorra a te oldaladat találván a lista élén: rá is kattintanak. Ha pedig rákattintottak, az egy icipici piros pont a Nagy Guggola adatbázisában, odakerül az adott kulcsszót és az adott webhelyet összekötő gráf információcellájába. A lassan, de folyamatosan szaporodó adatok alapján az algoritmus egy idő után honlapodat hiteles helynek minősíti, és akkor is megtartja az első helyen, ha egyébként akár vannak a listán alatta masszívabb szájtok:

a te első helyedet maga az elsőség tartja meg.

Ezért történik az, hogy a Wikipédia olyan sok kulcsszóval verhetetlen. Ezek döntő többsége olyan kulcsszó, amelyikre nincsen komoly verseny, a Wikin viszont van definíció, van évszám, van név, adat, szám – épp olyan, épp az, amit az oda kattintó felhasználók keresnek is. Ezek az elsőre leadott kattintások szépen meg is tartják az online enciklopédia szócikkeit a top1 pozícióban.

A megfigyelésből következik egy keresőmarketing-eljárás lehetősége:

Olyan kulcsszavakkal, amelyekre nincs komoly SEO-verseny, hozzunk létre jól optimalizált saját weboldalakat, és szakszerű linképítéssel érjük el, hogy első helyre kerüljenek a keresőben. Ha ez csekély erőfeszítéssel megtörtént, idővel beszüntethetjük a támogatást és az akció után marad egy olyan folyamatos látogatottságú szájtunk, amelyet épp elsősége és folyamatos organikus forgalma miatt a Google magasra értékel, így igencsak alkalmas más SEO-projektekbe bevonni. Kevés erőfeszítéssel így nyerhetünk magas keresőmarketing-értékű honlapokat webhátterünk számára.

Keresőmarketing és SEO-tippek, további szakmai ötletek optimalizált weboldalakon- keress rá a Googleban ezekre a keresőkérdésekre:

Általános ismeretek a tartalmilag optimalizált honlapokról.

Online weboldal tartalom optimalizálása Google keresőhöz

Ajánlott keresőmarketing eljárás: az első Google-helyre könnyen feljuttatható oldalak önnfenntartó pozícióját és ezzel elnyert internetes autoritását más SEO-munkákban felhasználni: honlap google első helyre kerülése, keresőmarketing tipp

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük