A Schifferizmus bukása és a gyorskocsi utcai koalíció

Ez most az az éles történelmi helyzet, amikor nem lehet nem összefogni, nem lehet középen állni, nem lehet semlegesnek maradni. Itt állni kell valahova, és sokat mond, hogy ki hova áll. Tegnap az a helyzet volt, hogy a demokrata pártok politikusainak a börtönben volt a helye.

Szerző: | 2011. december 24. | 60 komment

Ez most az az éles történelmi helyzet, amikor nem lehet nem összefogni, nem lehet középen állni, nem lehet semlegesnek maradni. Itt állni kell valahova, és sokat mond, hogy ki hova áll. Tegnap az a helyzet volt, hogy a demokrata pártok politikusainak a börtönben volt a helye.

***

Schiffer András az utóbbi évben, és sajnos még az utóbbi hónapban is egy őrült politikát folytatott, legalábbis, ami az LMP összefogását illeti más pártokkal. Schiffer korábban is, mostanában is kinyilvánította, hogy az ördöggel is összefog a Fidesz ellen, csak az MSZP-vel és a Demokratikus Koalícióval nem. Ez nem csupán szóvirág: úgy tűnik, hogy Schiffer és Karácsony inkább fogna össze a Jobbikkal.

Tegnap, december 23-án nem csak Orbán Viktor, de Schiffer András eme politikája is látványosan megbukott. Orbán Viktor bukása annyira triviális, és annyit írtam róla, annyit írnak róla mások, hogy nem szükséges ismételgetnem. Sokkal érdekesebb Schiffer András utálkozós politikájának bukása. Ez utóbbi nem jelenti Schiffer András bukását, amennyiben belátja tévedését, és korrigál.

Közbevetőleg: Schiffer és Karácsony utálkozós politikája már a második kerületi időközi választásokon is megbukott egyszer: a szavazók véleményt mondtak róla. És véleményt mondtak Karácsony hazugságáról is. De ezt már korábban kifejtettem, nem ismétlem magam.

December 23-a az LMP akciójával kezdődött, és azzal is végződött. Ezt el kell ismerni, Gyurcsány maga is elismerte, hogy az érdem az LMP-é. Övék volt a tüntetés, ők találták ki a blokádot, ők vállalták fel először.

Az Index és a Hírszerző Gyurcsányfóbiás rögeszméje szerint Gyurcsány elcsalta a showt. Ezzel Vona Gábor és Gaudi Nagy Tamás szellemi közösségéhez kapcsolódott az Index. Sajnálatos, amikor egy politikus utálata ennyire elhomályosítja egy újságíró gondolkodását.

Én többször megkritizáltam Gyurcsány Ferencet, amikor totojázott, amikor késlekedett. Tegnap egyenes adásban néztem a közvetítést, és pont ezért nagyon kíváncsian vártam, hogy mit lép Gyurcsány. Bátor lesz-e? Egyébként a kiskutyus médiára jellemző, hogy első reakciójuk legtöbbször az, hogy mit mond erre Gyurcsány. Amint megjelent, azonnal vele foglalkoztak, őt szólaltatták meg. Ez az első reflex: mit mond Gyurcsány?

Gyurcsány azt nyilatkozta, hogy Orbán rendszere diktatúra. Ez eddig rendben van, de mit tegyen? Természetesen, ha leült volna a láncos LMP-sek közé, az ízléstelen tolakodás lett volna. Látható volt, hogy a Demokratikus Koalíció várakozik, tanakodik, telefonálgatnak. Természetesen: Ez egy nehéz döntés volt, meg kellett fontolni. De ezek után azt tették, ami helyes volt: csatlakoztak. Nem nagy dérrel-durral, csendben, bátran, gyakorlatilag szó nélkül vitették be magukat. Ez lenne a show ellopása? Nagyon nem.

Persze, a külföldi hírek nagyrészt Gyurcsánnyal foglalkoztak. A média már csak ilyen. És ezért is volt fontos Gyurcsány csatlakozása, mert a külföldi olvasó ingerküszöbét ez üti meg: Magyarország ex-miniszterelnökét vitték be.

De Gyurcsány nem lopta el a showt az esti rendezvényen, az LMP learathatta az akciójáért a jól megérdemelt gyümölcsöt: kapott egy tüntetést, amelyen a Szolidaritás felszólalt, melyet az MSZP, a DK, a 4k, a Szolidaritás és a Milla támogatott. Ők ellopták a showt? A Szolidaritás ellopta a showt? Ugye, hogy nem? Akkor Gyurcsány hogy lopta volna el? Ha kint volt is, akkor valahol hátul a tömegben. Nem lépett fel, nem lopta el a showt. Én nem láttam.

Foglalkozzunk ezután Schifferrel! Schiffer viszont nem vállalta, hogy bevigyék a börtönbe. Először is, Gaudi Nagy Tamással (a kénes szájszagú ördöggel) trécselt kedélyesen, aki pár perccel előtte kéjesen örvendett, hogy beviszik Gyurcsányt.

Később Schiffer ugyan megjelent a Gyorskocsi utcában, de nem bevitték, hanem megjelent az utcában. Ha valaki rácsatlakozó parazitaként viselkedett, az inkább Schiffer. Mondhatnám, ellopta a showt, ha nem az LMP szervezte volna a tüntetést. Elég különös dolog.

De azért a tényt jegyezzük meg: a Gyorskocsi utcában a demokratikus ellenzék képviselői voltak: LMP-sek, MSZP-sek, Demokratikus Koalíciósok. Az, hogy ők voltak, és csak ők, az jelzi azt, hogy kire lehet számítani, és kire nem. A Gyorskocsi utcai koalíció nem csak egy szójáték.

Először is, az embereket nem forraszt össze jobban dolog, mint a közös élmény, és különösen a letartóztatásban töltött közös élmény. Ellenállókat mi sem forraszt össze jobban, mint a közös ellenállás. Azok, akiket bevittek, legalább egy órát álltak a Gyorskocsi utca folyosóján. Minden bizonnyal beszéltek ott egymással. És ha nem is tekinthetjük ezt a demokratikus ellenzék Nemzeti Kerekasztalának, emberi kapcsolatok bizonyára szövődtek ott. Olyan kapcsolatok, amelyek egy majdani Nemzeti Kerekasztal alapjai lehetnek. Ezt a Kerekasztalt egyébként a Szolidaritás bejelentette az esti tüntetésen. Reméljük, meg fog valósulni, és nem csak üres jelszó lesz.

Nem véletlen, hogy ki volt bent, és ki volt kint. A Fidesz és a KDNP persze, hogy nem csatlakozott, de az sokat mutat, hogy a Jobbik hova állt. Az ilyen éles helyzetek mutatják meg, kire lehet számítani, és kire nem. Az MSZP és a DK olyan demokratikus párt, amely tudja, hogy adott esetben hova kell állni. A Jobbik nem.

Az sem véletlen, hogy a három párt közül két pártelnök volt bent a Gyorskocsi utcában: Gyurcsány és Mesterházy. És egy nem volt bent: Schiffer András. Schiffer kimaradt. Ő éles helyzetben nem vállalta, amit vállalnia kellett volna. Pedig éles helyzetben ismerszik meg igazán az ember. De Schiffer nem egy bátor, határozott ember. Bár makacsnak makacs.

Az egészet megpróbálhatják könyvelni úgy is, hogy az LMP elkezdett valamit, és az MSZP és DK hívatlanul rácsatlakozott. Azaz még mindig a show ellopásáról lenne szó. Be lehetne állítani a helyzetet úgy, hogy az LMP egyáltalán nem akarta ezt az együttműködést, csak az MSZP és a DK erőltette rá, és az adott helyzetben az LMP nem tudott mit tenni.

De akkor azt kell meggondolni, hogy a Szolidaritás, a Milla, és a 4k is csatlakozott a tüntetéshez. Az esti tüntetés előtt mindegyik jelentős civil szervezet arra szólította fel híveit, hogy menjenek ki. És a Szolidaritástól még fel is szólaltak. Továbbá mindegyik civil szervezet, sőt, még néhány LMP-s (ha jól emlékszem) is a teljes demokratikus ellenzék összefogását sürgette. Kivétel persze Schiffert magát. De ha makacskodik, akkor itt egyedül marad.

Schiffer makacssága azért is érthetetlen, mert a Fidesz választási törvénye, amely a tegnapi akció legfontosabb motivációja volt LMP oldalról, a legkisebb pártokat sújtja a legjobban, és az LMP még a veszélyeztetettek között van. Nem biztos, hogy egyedül be tud jutni a Parlamentbe 2014-ben. Persze addig még sok minden történhet a népszerűségi adatok területén, de a jelenlegi állásban nekik van félnivalójuk, nem az MSZP-nek. Persze a DK-nak is van, de ők ezt értve is viselkednek.

Schiffernek be kéne végre látnia, hogy egy párt nem attól lesz önálló, és karakteres, hogy kivel nem áll össze. Ha egy párt az egyediségét csak azzal tudja megmutatni, hogy kinyilvánítja, hogy mindenkit utál, az szánalmasan szegényes. Egy ténylegesen önálló párt attól önálló, hogy a politikája összetéveszthetetlen. Az LMP esetében ez lehetne például az, ha tisztán zöld párt volna, mint a németek zöld pártja.

A balliberális politika rákfenéje, hogy időnként jönnek a jobberes hülyék a maguk szánalmasan primitív beszólásaikkal, hogy “az LMP SZDSZ 2.0″, “a SZEMA új SZDSZ”, “a DK csak MSZP”. Ennek bedőlni roppant butaság, a jobberek hülyeségéhez való leereszkedés. A DK-nak is azzal kell megmutatni, hogy nem az MSZP, hogy más politikát folytat. Gyurcsány ezt érti is: ki merte fejezni, hogy az MSZP-t potenciális koalíciós partnernek tekinti.

Ha minden jól megy, akkor a DK-nak sikerül megmutatnia, hogy a közép felé nyitottabb politikát visznek, és ez azzal lesz hiteles, hogy valóban elvszerűen politizálnak, ilyen elvek mentén. Az MSZP attól fog különbözni, hogy jobban baloldali politikát folytatnak majd. Ez akkor lesz hiteles, ha pár politikai kérdésben tényleg baloldalibbak lesznek a DK-nál.

Megjegyzem, a 4k is akkor hiteles, és akkor lesz egyéni párt, ha meg tudja különböztetni magát. Egyelőre a stílusuk nagyon más, és a programjuk is annyira balos, hogy ez is rendben van.

Egyik pártnak sem azzal kellene most foglalkoznia, hogy kivel nem fog össze. A helyzet ugyanis az, hogy minden demokratikus ellenzéknek össze kell fognia. Majd, ha az LMP vagy a DK vagy az MSZP egyedül is választást tud nyerni, akkor lehet olyan kérdés, hogy kivel nem kötnek koalíciót. De ez még messze van.

Mellesleg, szerintem az a jó demokrácia, amikor a parlamentben legalább 5 párt van, senkinek nincs kétharmada. Nem ördögtől való, mi több, par excellence a demokrácia megnyilvánulása az, ha koalíciós kormány van. Fejlett, nyugati demokráciákban rendszerint így van (az USA rendszere kivétel, és nem is jó szerintem).

A demokrácia legjobb formája az, ha senkinek nincs kétharmada, de még többsége sem. Ha a kormánynak minden kérdésben meg kell állapodnia legalább két párttal. Abban a bizonyos “elmúlt nyolc évben” sokan átkozták a koalíciós egyezkedéseket, de ebben a bizonyos elmúlt másfél évben láthatjuk, mi van akkor, amikor nem kell tárgyalni, nem kell egyezkedni, hanem erőből le lehet nyomni a dolgokat a Parlamentben. Jobb az, ha még a sima többség sem nyomhat le semmit.

A Viktatúra bukása után jó volna látni, az MSZP, a DK, az LMP és mondjuk a 4k, vagy a Szolidaritás bent ülne a Parlamentben. A Fidesz kiesne, és helyette inkább egy normális jobboldali párt jutna be. A Jobbik meg hát úgy tűnik, sajnos bejut, de ha tíz százalék körül szerepel, az nem katasztrófa. Hadd lássák az emberek, hogy szerepel le a hülyeség! Ez volna kérem, a szép demokrácia!

Ha sok párt van, akkor sokkal több embernek van kire szavaznia. Kevesebben érzik úgy, hogy egyetlen párt sem elég jó neki. Nagyobb a részvétel, kevesebb a bizonytalan, jobban érdekli az embereket a politika, és többen vesznek részt benne.

És akinek a sok párt közül sem jó egyik sem, annak is lehet azt mondani, hogy minden döntés pár párt kompromisszumán alapul, tehát kevesebbszer fordul elő, hogy totál rossz. Egy embernek lehet, hogy sem az MSZP, sem az LMP, sem a DK nem pont jó, de egy MSZP-DK-LMP koalíció talán elég kiegyensúlyozott neki.

Én nem szeretem Schiffer Andrást, mint embert. Barátságtalannak tűnik, makacsnak, karót nyeltnek, érdekembernek. Ahogy az esti tüntetésen beszélt, az arra utalt, hogy gyakorlatilag nem érdeklik az emberek. Látszott rajta, hogy amikor a tömeg kiabálásától nem tudta elkezdeni a mondatát, az mindig zavarta. Schiffer András zavaró számomra, mint személy. Ugyanakkor a demokrácia és tolerancia értelmében azt mondom, ő is képvisel valakiket, helye van a magyar politikában. Ha ő elfogadja, hogy össze kell fognunk, akkor helye van.

Ez most az az éles történelmi helyzet, amikor nem lehet nem összefogni, nem lehet középen állni, nem lehet semlegesnek maradni. Itt állni kell valahova, és sokat mond, hogy ki hova áll. Tegnap az a helyzet volt, hogy a demokrata pártok politikusainak a börtönben volt a helye.

Ha összefognánk, és végre az emberek is felébrednének, akkor ki lehetne vinni esetleg százezer, több százezer, vagy millió embert az utcára. Orbán Viktort, és ami még fontosabb, a Fidesz képviselőit a pár tízezer ember nem érdekelte. Azért én megpróbálnám a pár százezres tömeg nyomását.

60 hozzászólás : “A Schifferizmus bukása és a gyorskocsi utcai koalíció”

  1. K.Éva #

    Nem értem a DK-fanyalgókat: nagyon sok ember van, aki napi szinten figyeli a politikát és ennek alapján ítél, nem pedig a média, elsősorban a fidesz-média alapján, amely szinte beleszugerálta az emberekbe a Gyurcsány -fóbiát. Osztom azt a véleményt, miszerint a legrosszabb Gyurcsány is jobb, mint a legjobb Orbán.
    A fenti elemzés szuper! Az összefogás nagyon-nagyon jó ötlet, ezzel lehet a legnagyobb csapást mérni Orbánra, akinek az ország megosztása köszönhető és gyakorlatilag ez tartja életben.

    2012. január 4. at 14:16
  2. norma #

    Kapitány úr,
    el vagy nagyon tévedve a hályogod takarásától, ha gagyinak nevezed ezt a cikket. Az egyik legjobb ellenzék-elemzés, ha valaki nyitott szemmel és tiszta fejjel képes olvasni.
    Ha kifogásod van a demokratikus pártok összefogása ellen, forditsd el a fejed, ha arról van szó, ki kivel mire képes. De még jobb, ha kinyitod a szemed, és nem az a jelszavad: Csak a Fidesz.
    Nekik már leáldozóban a napjuk, a Fidesz és kormánya veszett fejsze nyele. Még hepciáskodnak egy kicsit, aztán elsüllyednek.

    2011. december 25. at 21:34
  3. laci #

    Korai még Schifferen rúgózni,meg lehet hogy nem is vagy igazán korrekt vele szemben,mondhatnók extrémen nagy a szint amit számonkérsz rajta.

    2011. december 25. at 18:42
    • Ja. Ha egy mezei, gyáva, elvtelen, számító, önző embernek vesszük Schiffert, akkor ahhoz képest jól viselkedett.:)

      2011. december 25. at 19:48
  4. Schiffer nem egy szimpatikus jelenség, és akkor még visszafogott vagyok. Ráadásul Szakasits fobiában szenved igy nem hiszem, hogy valaha is alkalmas lesz valami ellenzéki összefogás koordinálására. Számomra érthetelen, hogy amikor egész genera´ciok sorsát eldöntö törvények megakadályozása a tét akkor az ellenzéki pártok még mindig egymáson keresnek fogást. A jobbik soha sem fog a fidesz ellen ténylegesen fellépni. Ezért ma is ugy kell kezelni öket mint a fideszt, semmi értelme bármi szövetségröl álmodozni velük kapcsolatban.

    2011. december 25. at 16:52
  5. Valóban össze kellene fogni, minden demokratának (de jó volna jobboldali, konzervatív, keresztény demokratákat találni…). Ami azonban engem illet, semmilyen közösséget sem tudok olyanokkal vállalni, akik 2006 őszének “rendőrterrorjáról” hantáznak – ld. erről Mihancsik Zsófia írását a galamuson.

    2011. december 25. at 09:51
  6. Eléggé össze vagy te zavarodva.

    1) Az MSZP és DK nélkül akarod megbuktatni Orbánt? Belelóg a bilibe a kezed.
    2) Ha csak a DK nélkül, az MSZP-vel, akkor az a baj, hogy az MSZP politikusok csatlakozását is ekézted. Ráadásul nem tudom, az MSZP miért volna sokkal jobb a Gyurcsánygyűlölő népségnek. Schiffer azt is kimondta, az MSZP-vel sem működik együtt. Hogy lesz ebből Gyurcsány-buktatás az LMP szánalmas erejével?
    3) Azt írod, a Fidesz szempontjából az a baj, hogy a dolog a világsajtót bejárta. Nos, ki is járta be leginkább a világsajtót? Az LMP örülhet Gyurcsány csatlakozásának, ha a világsajtót vesszük.

    2011. december 24. at 18:53
    • Kapitány Úr #

      Rövid válaszaim:
      1) Az MSZP kell, a DK nem kell. Az MSZP is csak akkor, ha megújúl. A régi arcokkal nem fog. menni. Belelógna a kezem a bilibe, ha a holnapról beszélnék. De Orbán rendszerének bukása nem holnap fog bekövetkezni, ez egy évekig eltartó, hosszú harc lesz az ellenzék részéről. Rövidlátó vagy.
      2) Erre személy érintettségből is könnyű a válasz: a Gyurcsánygyűlölő népséghez sorolhatsz, mégis pl. a Mesterházyt egy egész normális embernek ismertem meg.
      Most, hogy Fletótól végre megszabadult, bizonyíthat. Persze lehet, hogy kevés lesz, majd kiderül.
      Gyurcsány elutasítása viszont olyan magas a jobboldal és a teljes népesség körében, hogy a DK lehet, hozna 3%-ot az ellenzéknek, de elvinne 30-at…
      “…Hogy lesz ebből Gyurcsány-buktatás az LMP szánalmas erejével?” : ezt a kérdésed nem értem, itt kicsit megzizzentél.
      3) Gyurcsány csatlakozása az ellenzék akciójához, végeredményben többet ártott, mint használt- ez az én személyes véleményem.

      2011. december 24. at 19:54
      • OK, ami a politikai realitást illeti, a DK jelenleg még kihagyható. Szerintem majd nem lesz kihagyható, és akkor majd úgyis váltani kell. A hülye LMP-sek meg Gyurcsánygyűlölők nem fogják fel, hogy nem mindenki vette be a Fideszes, Jobbikos agymosást. Vannak józan emberek, azok közül sokan a DK-ra fognak szavazni. Minél többet szerencsétlenkedik Orbán, annál több olyan lesz, aki belátja, Gyurcsány nem is rontott el különösebben semmit.

        A másik dolog, hogy a tegnapi nappal kapcsolatban azt nem mondhatod, hogy a DK ellopta a showt, de az MSZP nem. Ez ugye oltári nagy önellentmondást, ezt semmilyen ferde szemlélettel nem lehet kereszüleröltetni,e z logikai ellentmondás.

        2011. december 24. at 20:30
        • Kapitány Úr #

          Nem azt mondtam, hogy az MSZP vagy a DK ellopta a showt, én azt mondtam, hogy ” Gyurcsány csatlakozása az ellenzék akciójához, végeredményben többet ártott, mint használt”.
          És ez igaz.

          2011. december 24. at 21:30
        • Ezt te nem tudod megbecsülni.

          2011. december 24. at 22:01
  7. Kapitány Úr #

    Régen olvastam ilyen gagyi cikket.
    Nem veszed észre, hogy Gyurcsány jelenléte az ellenzéknek csak egy óriási kolonc?
    Amíg Gyurcsány aktívan jelen van a politikában, a Fidesznek nincs sok félnivalója: Gyurcsányra hivatkozva a kormánypárt zárja a sorait, szent háborúba hív, és a szavazók serege indul a csatába…
    Rövidlátó vagy, pedig hosszabb távon kell gondolkozni: az ellenzéknek építkezni kell, meg kell erősödnie, az LMP tegnapi akciója minden elismerést megérdemel, ez egy ilyen építkező jellegű akció volt, annak ellenére, hogy Gyurcsány belepiszkított.
    Gyurcsány nélkül az ellenzék összefoghatna, Gyurcsánnyal viszont hiteltelenné teszi magát.
    Ez a Gyorskocsi utcai letartóztatás pedig nyílván nem volt egy komoly dolog, inkább vicces: Hiller nem fért be a rabautóba, ezért a saját autójával ment a börtönbe…
    Ezért kárhoztatni Schiffert, mert ebből kimaradt, és emiatt ő már egy hiteltelen ember-hát ez is elég gagyi.
    Ugyanakkor a Fidesz szempontjából ez nagyon balul sült el: ellenzéki politikusok letartóztatása hálás téma a világsajtóban.
    Ezért a gagyi cikkért 1 pontot adok neked.

    2011. december 24. at 18:10
  8. gyere te is művésznek #

    Aki ma Gyurcsányt kívánja, az valójában Orbánt, vagy a Jobbikot akarja. Valóban ennyire korlátoltak lennétek, hogy nem vagytok képesek csak egy, a rendszerváltás kegyeltjeként többszörös maffia-milliárdossá vált volt kommunistában, egy KISZ vezetőben, egy totálisan megbukott miniszterelnökben bízni? Egy olyan emberben bíztok, aki Orbán mellett a társadalmat a legnagyobb mértékben képes megosztani?

    Képtelenek vagytok felfogni, hogy Gyurcsány személyével fémjelzett baloldali és demokratikus eszmék ebben az országban már soha többé nem lesznek képesek hitelesen megszólalni? Még mindig nem látjátok, hogy Gyurcsány személye a legnagyobb akadály?

    2011. december 24. at 11:40
    • Csak ne az LMP-t javasold alternatívaként XD

      2011. december 24. at 11:45
      • gyere te is művésznek #

        Senkit nem javasolnék, azonban értékelem, hogy az LMP legalább nem akar együttműködni kurcsánnyal. Vagyis úgy tűnik, hogy nem akar.

        2011. december 24. at 12:00
        • “Senkit nem javasolnék”

          Ez aztán a konstruktív kritika!:) Egyébként ha neked Orbán és Gyurcsány egykutya, akkor ne csodálkozz, ha legközelebb összetévesztesz egy pincsikutyát egy komondorral.:)

          2011. december 24. at 12:03
        • gyere te is művésznek #

          Ez nem kritika, hanem egy utalás a bizonytalanságra.

          Egyébként miért kellene bíznom bárkiben is, aki még semmit nem bizonyított, és miért kellene megbíznom egy olyan személyben, aki már bizonyította az alkalmatlanságát?

          Orbánt nem tévesztem össze Gyurcsánnyal, ha elolvasod amit írtam, talán megérted.

          2011. december 24. at 12:06
  9. iii #

    Mátyás, neked van Schiffer-fóbiád, de hatalmas. Schiffer feltehetően azért nem vett részt az akcióban, mert délután valakinek beszédet is kellett mondania. Ha mindenkit bent tartanak, akkor sikeresen megakadályozták volna a délutáni tüntetést.

    Az LMP hívta a többi pártot és pártcsírát is, akik nem akartak részt venni. Csak akkor csatlakoztak, amikor már tutinak látszott a dolog. Gyávaság. Miért nem nyilatkozott csak egy nappal korábban a DK meg az MSZP, hogy támogatják a dolgot? Na miért, te Nagy Összefogás Párti? Azért, mert mindenki a saját pecsenyéjét akarja sütögetni, csak maszlag az összefogás.

    2011. december 24. at 11:14
    • “Mátyás, neked van Schiffer-fóbiád, de hatalmas. Schiffer feltehetően azért nem vett részt az akcióban, mert délután valakinek beszédet is kellett mondania. Ha mindenkit bent tartanak, akkor sikeresen megakadályozták volna a délutáni tüntetést.”

      Meglettünk volna a Schiffer beszéd nélkül is. Nem volt olyan jó. Schiffer nem jó szónok. Egyébként meg minden képviselőt kiengedtek, aki akart visszaért a tüntetésre.

      “Az LMP hívta a többi pártot és pártcsírát is, akik nem akartak részt venni.”

      Bizonyíték?

      2011. december 24. at 11:49
      • Már a múlt hét végén közös tüntetést javasoltunk az MSZP-nek. Ők napokig nem tudtak dönteni, majd nemzetközi sajtótájékoztatót javasoltak a tüntetés helyett, amihez még csütörtökön sem voltak hajlandóak hivatalosan csatlakozni… A többiek nem tartották szerencsésnek az időpontot, így péntek reggelig egyedül maradtunk.
        LMP-s vezetőként és tegnapi előállítottként személyesen sikerült informálódnom :-)

        2011. december 24. at 19:20
        • 1) Van erre bizonyíték?
          2) Ugye az MSZP-sek nem tudtak arról, hogy mi lesz az akció? Gondolom, nem tudhattak, hiszen titokban kellett tartani.
          3) Ha az MSZP-nek az időpont nem volt jó, az részben érthető. Vitatható dolog, hogy ez mennyire jelent együtt nem működést.
          4) Amikor a blokádolókat elvitték, az ugye egy új helyzet volt. Ahhoz szerintem csatlakozni kellett, mert az egy rendkívüli helyzet volt.

          2011. december 24. at 19:39
  10. nocenz_Ura #

    Nagyon igazad van, nekem is valami hasonló jutott az eszembe, amikor a Gyorskocsi utcában egyedül kerengő Schiffert láttam. Csak abban az egy pontban vitatkoznék veled, hogy szerintem Karácsony más tészta.

    2011. december 24. at 11:13
    • “szerintem Karácsony más tészta”

      Ő hazudta, hogy lemond az MSZP javára, és nem mondott le. Nem más tészta. Kb ugyanazt fújja. A Jobbikkal összefogna, meg mindenkivel összefogna, kivétel, ha az LMP-nek kéne ehhez lemondania.

      2011. december 24. at 11:50
      • nocenz_Ura #

        Schiffer a II. kerületi kampány alatt nekem (is) azt nyilatkozta, hogy az LMP az MSZP-vel szemben határozta meg magát, ezért nem is lesz visszaléptetés. Karácsony azt mondta a Népszabinak, hogy fényévnyi különbséget lát a Bajnai és az Orbán kormány között a jogállamiság tisztelete szempontjából – vagyis ő már inkább a Fidesszel szemben határozta meg az LMP-t. A visszalépés elutasítása nyilván pártvezetőségi döntés volt.

        2011. december 24. at 18:16
  11. Gyurcsányt már rég börtönbe kellett volna záratni a külföldi média természetes h felkapja a lényeg h a bizonytalanságot erősítsék a külföldiekben h gyengüljön a gazdaság ezért is vagyunk ma bóvli ország…

    Mondok egy példát amikor Izland a legjobb adós besorolást megkapta akkor már 5 külföldi bank lopta szét a kicsi országott elképesztő hiteleket vettek fel ami rendkívüli mértékben növelte az adósságát… ekkor volt a legjobb besorolásban az ország… hatalmas “jólét” stb és még több hazugság…. pár év után azonban kiderült h az ország nem tudja fizetni a hitelt amit a kormány és bankszektor összejátszva zúdított az adófizetők nyakába…

    Ekkor kitört egy forradalom és elkergették az 5 külföldi bankot és az akkori parlamenti tagokat… Ők azt mondták ha a kormány vette fel a hitelt ő fizesse vissza ha a bank vette fel a pénzt akkor meg ő…

    Természetesen ekkor már régóta nem volt jó adós besorolásban a forradalom miatt, csak mit láttunk mi a tévében h izlandon kitört a vulkán… Ennyit arról h ki mit tud mit… Meg mit mond a média és miért…

    2011. december 24. at 11:12
    • Ehhez csak annyit még h a MaSZoP alatt az ország adóssága megduplázódott bejött a devizahitel és pár külföldi bank akik ugyan azt akarják csinálni az országgal amit Izlanddal… Az LMP 4K meg DK az ő nyomi követőik… Vegyétek már észre…

      Szent Korona tan alapú kormányzás kell ahol nem jogok vannak hanem igazság…

      2011. december 24. at 11:16
      • gyere te is művésznek #

        Igen, teljesen egyetértek, jól látod a dolgokat.

        De én inkább a feudalizmus helyreállítását javasolnám, a Hold körül keringő Szent Teáskanna tan alapú kormányzás jegyében.

        2011. december 24. at 11:29
        • Látszik h nem vagy otthon a töriben meg úgy a kormányzásban sem h milyen jogon lehet irányítani egy országot és milyen törvények alapján… úgy látszik nem tudod h a Szent Korona tan alapú alkotmány alatt irányították az országot 1950ig a kommunizmusig… 1919ben volt még egy köztársaság ami szintén kizárta az alkotmányból a Szent Koronát és az szintén komcsi volt… most a 3. köztársaságban vagyunk és a Szent Korona tan még mindig nem került vissza az alkotmányba…
          A FIDESZ is csak a preambulumba hozta vissza…

          Szóval még mielőtt valakibe belekötsz tájékozódj…

          Tudom h ez nehéz mivel a kommunizmus alatt szüleidbe és beléd is ha még éltél benne belétek verték h szeressétek a szocikat de már fel kéne ébredni…

          2011. december 24. at 11:39
        • gyere te is művésznek #

          Nem szeretem a szocikat és nagyívben szarok a Szent Koronára. Felőlem pedig mindenki abban hisz, amiben csak akar. Én a Szent Teáskannában hiszek.

          2011. december 24. at 11:51
        • Akkor te egy olyan dologban hiszel, ami nem létezik, én ezzel nem dicsekednék, mert gumiszoba lenne a vége…

          2011. december 24. at 15:46
      • “Szent Korona tan alapú kormányzás kell ahol nem jogok vannak hanem igazság…”

        persze-persze, az igazság láthatatlan xszi mezőkben sugároz szét a szentkoronából a zemberekbe.:)

        2011. december 24. at 11:53
      • 1) A devizahitelt Orbán alatt vezették be.
        2) Az ország adóssága Orbán óta is növekszik. Pedig beletapsolták az ellopott nyugdíjakat, de még így is növekszik.

        http://tenytar.blog.hu/2011/10/18/uj_csucson_az_allamadossag_elvesztettuk_a_haborut

        2011. december 24. at 12:05
        • Na igen alatta is… De az államadósság Gyurcsány alatt nőtt a legjobban 80% körülre mert behozott még pár idegen bankot…

          2011. december 24. at 15:49
      • “1919ben volt még egy köztársaság ami szintén kizárta az alkotmányból a Szent Koronát és az szintén komcsi volt… ”

        Viszont annak a köztársaságnak volt alkotmánya. Annak a köztársaságnak volt először alkotmánya. Sajnos Magyarországnak a két kommunista időszak alatt volt csak alkotmánya, és csak 1990-ben lett először nem kommunista alkotmánya. Azaz Magyarországnak SOHA nem volt szentkorona alapú alkotmánya, mert amikor ez a hülyeség dívott, akkor nem volt alkotmány. Annyi nem etellett ebből a hülyeségből.

        “most a 3. köztársaságban vagyunk és a Szent Korona tan még mindig nem került vissza az alkotmányba…”

        Remélhetőleg nem is fog. És a röghöz kötöttség sem, meg a többi feudalista marhaság, melyen már túlléptünk. Nem fogunk visszamenni a feudalizmusba, akárhogy is erőltetitek!

        2011. december 24. at 12:20
        • Ismét látszik a műveletlenség ebben… sajnálom, hogy ennyi marhaságot összehordtál…

          2011. december 24. at 15:50
      • Pete #

        Remek ötlet! Ne legyenek jogok, csak igazságok – amiket aztán a Nándorok lesznek olyan kedvesek, hogy meghatároznak számunkra. Aztán ha nem értünk egyet, panasz nincs, mert jog sincs.

        Eltelik majd egy kis idő és Nándorka arra ébred valami neki sem tetszik. Sajnos, akkor rádöbben, neki sincsenek jogai, mert már nincs benne a pikszisben. Éljen a Szent Korona tan alapú kommunizmus!!!

        (Hol a gyógyszer?!)

        2011. december 27. at 10:33
    • nemrég beszéltem egy izlandi emberrel. Fele fizetést kap. Megérte a forradalom?

      2011. december 24. at 11:52
      • Nemrég láttam egy 2011es izlandi doku filmet ahol elégedettek h végre nincs liberális banki diktatúra… szóval szerintük meg…

        2011. december 24. at 15:51
        • Én emberrel beszéltem, te filmet láttál. Melyik a hitelesebb?!

          2011. december 24. at 15:53
        • Miért mi bajod a filmekkel? A tegnapi LMP MSZP műbalhé is csak a forgatás kedvéért verődött össze… :) Te meg elhiszed… Na most akkor az is hiteltelen. Nem?

          2011. december 24. at 17:30
  12. morze #

    Ez a pár ezer barom senkit nem zavar, senkit nem érdekel. Felesleges velük foglalkozni.

    2011. december 24. at 10:07
    • morze #

      Kár, hogy nem volt vízágyú, a hidegben érdekes lett volna. :)

      2011. december 24. at 10:08
      • Tényleg az kellett volna nekik :) meg a tear gáz gránát :D h legyen okuk sírni…

        2011. december 24. at 11:11
        • nocenz_Ura #

          Mind a ketten jó kis demokraták vagytok: aki nem azt szajkózza, amit a Vezér éppen ma mond – mert ugye naponta változik a vonal is – az szerintetek kussoljon.

          2011. december 24. at 11:16
        • Ja, a követ hajigáló arcok is hiányoztak.

          2011. december 24. at 11:21
        • Te miről beszélsz cenzúra? Nem szeretem se a siffert se a kúrcsányt se az szdszt se az mdfet se az mszpt se 4k-t se a dk-t se senkit akihez egy olyan maffia csatlakozik mint a bankszektor… és az országon élősködnek mint a rák… ez a véleményem róluk… és nem értem h ők miért sápítoznak most? azért mert csökkentik a képviselők számát? kevesebben keresnek közülük majd milliókat? ezeket én a diliházba küldeném nem az országházba…

          2011. december 24. at 11:32
        • “Nem szeretem se a siffert se a kúrcsányt se az szdszt se az mdfet se az mszpt se 4k-t se a dk-t se senkit akihez egy olyan maffia csatlakozik mint a bankszektor…”

          A Fidesz és Csányi kimaradt.:)

          2011. december 24. at 11:54
        • Igaz őket se szeretem :) sőt…

          2011. december 24. at 15:52
        • palackos #

          neked meg a seggedbe kéne egy jó kis gránát. kijössz az egyetemről és már jár a szád? elöbb tegyél le valamit az asztalra öcsi!

          2011. december 25. at 16:17
      • palackos #

        ja, és kár, hogy nem gyújtották fel a kocsidat, az milyen vicces lett volna…

        2011. december 25. at 16:15
        • Én már írtam pár könyvet… szóval nekem te ne :D

          2011. december 26. at 10:41
  13. Humperdick #

    Ehh, ezt én akartam megírni. Brendel Mátyás ellopta a showt! :)

    2011. december 24. at 09:59
    • :shocked:

      2011. december 24. at 10:45
    • gyere te is művésznek #

      Én kíváncsi lennék rá.

      2011. december 24. at 12:15

Trackbacks/Pingbacks

  1. Magával kötve mint a kéve: a lehetmásizmus bukásáról | Gépnarancs - 2011. december 24.

    [...] azt veszem észre, hogy a világ másik fele azzal van még mindig elfoglalva, hogy most akkor rohadjon meg ez a gyurcsány, vagy ne rohadjon meg. Mindezt persze a szeretet jegyében. (És a greczyblog még nem is jelezte [...]

  2. Miféle schifferizmus és miféle bukás? | Gépnarancs - 2011. december 24.

    [...] a helyzet van, hogy ezúttal egy a Gépnarancson korábban megjelent cikkre szeretnék reagálni, mely lényegét tekintve erről szól: a jobbik a sátán, schiffer egy geci, de azért mindenkinek [...]

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a Gépnarancs szerkesztősége semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén fordulj a szerkesztőkhöz. Részleteket a Felhasználási feltételekben találsz.

Trackback: link < hivatkozás címének másolása