A magyarok 63%-a fajgyűlölő

A lakosság 63 százaléka genetikai meghatározottságnak véli a romák bűnözési „hajlamát” a Tárki szerint.

Szerző: | 2011. december 10. | 64 komment

Sokan beszámoltak arról a napokban megjelent Tárki-felmérésről, miszerint a szülők kétharmada nem akarja, hogy gyermeke roma származásúval barátkozzon. A legtöbben a pártszimpatizánsok eltérő mértékű előítéleteivel foglalkoztak: sokak számára meglepő volt, hogy a MSZP-sek, ha hajszálnyival is, de jobban hajlanak a diszkriminációra, mint a Fideszesek, az pedig természetesen keveseket lepett meg, hogy az LMP-támogatók között jóval nagyobb az elfogadók aránya, mint a másik három párt szavazói körében.

Nyilvánvalóan szomorú, hogy ilyen kevesen vannak, akik nem ítélkeznek előre, származás alapján, sokatmondóbb azonban a másik felmérés (a cikk végén), miszerint a lakosság 63 százaléka szerint a romák bűnözési „hajlama” genetikai eredetű.

Lefordítva: a lakosság közel kétharmada hisz egyfajta fajelméletben. Pártszimpátia szerint, az MSZP-sek 61, a fideszesek 60, az LMP-sek 49%-a – a Jobbik-fanokról nincs információ, de bizonyára ők vannak az élen – hiszi és vallja, hogy a romák genetikailag alacsonyabb rendűek. Nem provokációs szándékkal írják meg egy cikkben, mint az országos felháborodást, és leminősítést eredményező Kertész Ákos írása a magyarokról: nem. Ez a szent meggyőződésük.

Nos, rendben, kedves honfitársaim, önként és előre is lemondok az esetleges Kossuth-díjamról, kimondom én is (és nem vonom vissza), amit Kertész már megfogalmazott előttem: ha 2011-ben a magyarok 63%-ának világképének a fajelmélet egy meghatározó részét képezi, és ezt mindenki nyugodtan tudomásul veszi, akkor csatlakozom én is hozzátok, és megállapítom, hogy a magyar faj (melynek én is tagja vagyok) genetikailag alacsonyabb rendű. A rasszizmus a vérünkben van. Kérem, lássa be ezt még az állásait tartó 37%-nyi kisebbség is.

Nem érdekelnek többé a szociális problémák, teszek a tragikus történelmünkre, a politikusok felelősségére, arra, hogy az elmúlt 22 évben képtelenek voltak beleverni a diákok fejébe a demokrácia és az emberi jogok mibenlétét, és arra is, hogy erre most sem látszik igény, vagy akarat.

Kizártnak tartom, hogy ez az eredmény a cigányság beilleszkedési problémáit tükrözi: mondjuk azt, hogy a rendszerváltás előtt a romák többsége olyan területeken (pl. nehézipar) dolgozott, amit a ’90-es évek elején felszámoltak, a tanulatlanság, képzetlenség, a többségi társadalom és a cigányság közötti feszültség komplex problémájából fakad, hogy a romák többsége számára a munkanélküliség okozta kilátástalanságból az egyetlen valós lehetőség az átgondolatlan (és mindez idáig változatlan) segélyrendszer kihasználása (=minél több gyerek nevelése), és a kisebb bűnök elkövetése volt.

Nem. Nem azért jutottak arra a következtetésre a magyarok, hogy a bűnözésre való hajlam a cigányok génjeibe van kódolva, mert eddig képtelenek voltunk valós megoldást találni a problémáikra, és ezeket a problémákat érthetően közvetíteni, megértetni a magyar származású magyarokkal (mert a cigányok is magyarok ám!), és segíteni őket beilleszkedni, hanem azért, mert a magyar egy civilizációromboló faj, ahogy ideológiai elődünk, Adolf Hitler hirdette!

Minden népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel – így, ennyi év után talán megérti mindenki, miért váltották silányabbnál silányabb vezetők egymást.

Mi, magyarok a világ szennye vagyunk: ezért előre, a hungarizmus útján! Válasszunk magunknak diktátort, és tegyük tönkre, irtsuk ki magunkat végre – végérvényesen!

Szerző:

64 hozzászólás : “A magyarok 63%-a fajgyűlölő”

  1. Dementor #

    Nagyon nehéz téma ez … cigánybűnözés … igen létezik … sokan közülük joggal kivívják az útálatot és a lenézést.De azért vannak köztük igen sokan akik nem találkoznak a törvénnyel,tisztességes életet élnek csak éppen róluk nem tud a közvélemény,mert ugye azok alapján ítélik meg őket is alapból akik miatt itt tart ez a népcsoport ahol …
    Nem állok senki pártján,van saját kialakult véleményem.Megpróbálom megadni mindenkinek az esélyt, akkor és ott bizonyít előttem,hogy miként ítélem meg amikor velem szembe megnyílvánul és nem aszerint milyen a bőre színe vagy egyéb faji jellemzője.
    Ha megnézzük a politikusainkat visszamenőleg párthovatartozástól függetlenül szerintem mindenki egyetért benne,hogy ők teszik a legtöbb kárt az országunknak.Nézzük meg közülül hányan cigány származásúak … (tudom tudom Orbán …) de a többségük nem cigány származású.
    Akkor viszont ilyen alapon lehet azt mondani,hogy az összes fehér bőrű “magyar” tisztességtelen tolvaj vagy korrupt ? …
    Nézzen kicsit mindenki magába és akiben van egy kis tartás az tudja,hogy senki még én sem vagyok tökéletes,mindannyian hibázunk csinálunk dolgokat amik nem helyesek.
    Gyűlölködni könnyű mint ahogy rombolni is könnyű,építeni nehezebb a jó út mindíg nehezebben járható …

    2012. január 12. at 23:39
  2. drRoot #

    Nos. Ha látom, hogy a cigányság egy jó része önmagától beilleszkedni vágyik, munkát és képzési, tanulási lehetőséget keres(és nem csak pofázik erről hanem _tesz_ érte) akkor azt mondom: nyúljunk a hónuk alá és segítsünk. De ameddig csak és kizárólag az ellenkezőjét tapasztalom, örüljenek hogy életben tartjuk őket(azokat). Azt a kutyát is elverik amelyik az őt etető kézbe harap.

    Kb erről pofázom: http://www.napiszar.com/uploads/2011/12/12/d54dce5deab848f69ebad21f771d4f50.jpg
    És mielőtt rózsaszín álmokat kergetne bárki: ez csak a felszín. Ameddig a jelenlegi helyzet általánosságban tartja magát, addig úgy gondolom bizonyított, hogy a cigányság genetikailag alávaló. Egy normális nemzet ennyi idő alatt már rég beilleszkedett volna. Tehát kedves “polgártársam” nem a Magyarokat kellene gyaláznod zsidó példaképed nagy örömére. Bizonyítsd be, hogy a cigányság egyenértékű. Hajrá, lehet próbálkozni. Nahát.

    2011. december 13. at 08:30
    • elmeorvos #

      Szokványos náci érvelés, ami a konfliktusokat csakis genetikai dimenzióban képes megmagyarázni. Ugyanakkor elismerem, a cigányság ügyét nem lehet pusztán szociális kérdésként kezelni. Szembe kell nézni a kulturális vonatkozásokkal is, e nélkül nem adható használható diagnózis.

      A cigányságot kulturális szokásaik okán évszázadokon át minden társadalmi struktúrában kívülállóként érzékelték, még a társadalmi hierarchia legalján lévők is. A szocializmusban egészen a 60-as évekig uralkodott ez a viszonyrendszer, majd az “integráció” hatására bekövetkezett a társadalmi státuszemelkedés, de a társadalmi távolság a cigányság és nem cigányság között nem csökkent. A legalacsonyabb presztizsű munkahelyek, a “cigánymunkák” világa újratermelődött. Amikor a gazdaságban felmerült valamilyen hiány, amit a cigányság be tudott tölteni, akkor azt megtehette, betelepülhetett. A többség szemében így tehát mindig léteztek a “jó cigányok”, és a másik oldalon azok, akik nem kaptak helyet a társadalomban, akik jelenlétükkel félelmet keltettek, a “rossz cigányok”. De ebben a genetika semmiféle szerepet nem játszott.

      2011. december 18. at 14:20
    • brumaire #

      Veled bizonyosan egyenértékű lehet bárki, sőt! nagy valószínűséggel az olyanoknál, mint te, kevés értéktelenebb van a Földön.

      2011. december 25. at 02:40
  3. himnuszgyalázó #

    himuszgyalázat! sőt: nemzetárulás!

    2011. december 11. at 19:35
  4. 3tizen4 #

    Ütős cikk, de nem lényegfeltáró.

    Cigánybűnözés, hungaro rasszizmus, zsidó zsidózza a zsidót, / ezt a szlogent nem lenyúlni!! saját fejlesztésú és így copyright -os /

    Ezek mind marhaságok.

    Végre valami tanult szociológusnak meg kéne írni, hogy a fenti jelenségeket az okozza, hogy nincs közös kommunikációs felület a cigányok és a többség között.

    Erre vannak többes történelmi példák a legismertebb az észak amerikai indiánok esete.

    Ennek kimenetele közismert…

    Eddig a mindenkori hatalom részéről, normális, hatékony megoldás nem született.

    2011. december 11. at 11:15
  5. integrátorok #

    Rendben, higgadjunk le kissé.Talán a többség valójában nem is a cigányokat gyűlöli, hanem a szegénységet és a szegénységgel járó bűnözést, amitől joggal fél.

    Magyarországon egyébként lassan olyanná válunk, mint a sarokba szorított patkányok. Gyűlöljük az egész világot, félünk mindentől és mindenkitől ami kicsit is idegen. A legtöbben már beletörődtek a diktatúrába is, csak biztonságban érezhessék magukat. A politikai pártok által egymásnak uszított nemzet polgárai immár teljes szívvel gyűlölik egymást, míg az élősködő, manipuláló hatalmi elit zavartalan folytatja ámokfutását. Ébresztő.

    2011. december 10. at 19:16
    • ott a pont

      2011. december 10. at 19:28
    • Kapitány Úr #

      Ez nem csak Magyarországra jellemző.
      Nézd meg a nyugat-európai szélsőjobboldali pártok térnyerését, vagy nézd meg az egészen szélsőséges megnyilvánulásokat, pl. Brejvik ámokfutását Norvégiában.
      A romló gazdasági helyzet mindenütt teret enged a szélsőségeseknek.

      2011. december 10. at 23:42
    • drRoot #

      Idáig kizárólag a Jobbiknak született normális, a cigányság tényleges “értékrendjét” figyelembe vevő ún “romastratégiája”. Aki nem elvakult gyűlölködő maga is láthatja.

      2011. december 13. at 08:37
  6. endre #

    A cigánygyűlölet miért rasszizmus?

    2011. december 10. at 17:35
    • nemrasszista #

      Nem rasszizmus, sőt nagyon távol áll attól. Mert a cigányokat nem külső jegyeik alapján nyilvánítjuk őket alacsonyabbrendünek.

      Azért utáljuk a cigányokat, ahogy viselkednek. Gerinctelenek,hazudnak,lopnak. Ezért nem nevezhetjük őket normális embernek. Vagyis a cigányság egy elmebeteg nép vagy állatok. Nem faji alapon,hanem viselkedésük alapján.

      2011. december 10. at 17:47
      • “Magyar származású” magyar emberből is rengeteg lop, csal, hazudik, vagy éppen gerinctelen. Rengeteg ilyet ismersz szerintem te is.

        Akinek van rossz tapasztalata és ez alapján vannak előítéleti azt megértem. (Lehet én vagyok a hülye, de megértem.) Aki elvből, (vagy csak mert azt látta másoktól, hogy ez mennyire király) ítélkezik az identitászavaros. Nincs személyisége. Csak azért rasszista mert azt látta (vagy azt olvasta valahol), hogy az a menő.

        —–

        Ez egyébként a média felelőssége is. Érdekes, hogy milyen gyorsan felkerülnek az internetre azok a videók, ahol cigány ver magyart vagy magyar ver cigányt. De ha két magyar üti egymást az nem hírértékű.

        2011. december 10. at 18:19
        • drRoot #

          Persze van ilyen is. De magyar soha nem támad csapatostul öregre. Nem kínozza halálra a saját otthonában. Nem lopja el a terményt, a jószágot. Mielőtt leszólnál: tapasztalat.
          A Magyarok jó része normális értékrendre szocializált. A cigányság nem. Nekik a Magyar élete, anyagi java nem számít, a segély pedig jár. Menj csak el egy anyaotthonba vagy egy szociális intézménybe és figyelj. Igen hamar (x<3 nap) megutálod őket.

          2011. december 13. at 08:45
  7. hunky #

    Az irónia gondolom hírből sem ismerős. Ha a “kóser” jelző kimeríti számodra a zsidózást, akkor nagy bajok lehetnek, mellesleg nem véletlen a “virtuskodás” szóeleji kapcsolat – hisz virtuskodni meg a “hajgyűlölő” magyarok szoktak, így adva feloldást a belevizionált zsidózásra… no de mindegy is, mindenki azt olvassa ki belőle amit akar, s azt hisz ami kényelmesebb s a saját szájízére igazítható. …no igen többek között ezért is hanyatlik ez a “barbár” magyar társadalom.
    A linket betudom felindultságodnak, s érvek híján álló cinizmusodnak.
    Ha valakinek más a véleménye az rasszista. Ez ismerős valahonnan; ugyan ez a metódus a szélsőjobbosoknál, csak ott alternatívaként a “zsidó, cigány”, etc. jelzőkkel élnek – Nehezemre esik különbséget tenni köztetek.

    2011. december 10. at 16:23
    • Bocs, az irónia lehetőségét félredobtam emaitt a mondat miatt: “az hogy a cigányság genetikailag milyen, passzolom, de az biztos, hogy szociokulturálisan alacsonyabb rendű, tény”
      mert ebben nem zárod ki, hogy a cigányok genetikailag alacsonyabb rendűek lehetnek – tehát nagy valószínűség szerint rasszista vagy
      meg amiatt, hogy nincsenek “szocio-kulturálisan” alacsonyabb rendű népek, csak eltérő kultúrák.

      És ne feledkezzünk el erről sem: “a cigány nem magyar, hanem magyar állampolgár (bizony ám!), ez a maszatolás nem egészséges, egyik félre nézve sem.”

      hogyan definiálnád a magyart? A bőrszín tónusa, iskolázottság, vagyon, genetika alapján? Mert én leginkább állampolgárság, saját bevallás, illetve nyelvi és kulturális tényezők szerint.

      Az irónia felfedezése egyébként neked is problémát okoz. “A vérünkben van a rasszizmus.” pedig elég nyilvánvalóvá teszi, ha bárkiben is kétségek merültek fel, hogy valóban különálló fajnak tartom-e a magyart.

      Ja, és igenis felzárkóztató programokkal, pozitív diszkriminációval kell segíteni a cigányság integrációját. Az eddigiek nem motiválták kellően tanulásra, munkára őket. De erről majd egy későbbi cikkben értekezem.

      Addig is a többségnek szembe kellene néznie az elmúlt 22 év kudarcaival, és a tapasztalataiból nem azt a következtetést levonni, hogy a cigányok genetikailag alacsonyabb rendűek.

      2011. december 10. at 16:53
      • hunky #

        A kultúra és a szociokultúra nem szinonim fogalmak. S az, hogy kultúrák között nincs kvalitásbeli eltérés, messze áll a valóságtól. (Hamvas – Korszenvedélyek útólgós igazolása c. esszéjében remekül példázza., talán Őt nem illeted a rasszista jelzővel).
        A szociokultúra, az adott közösségnek – melyben szintén természeti törvények alapján – a többségi és/vagy minőségi elemek adják meg a gerincét. Ergo ha a magyar társadalmi norma “x” akkor ehhez konvergáló magatartással kell éljen az ebben a társadalomban helyet foglalni kívánóak mindegyike. Ez nem értékrend és identitásfeladás. Sőt, azok akik ezen normák szellemében élnek, sokkal inkább tudják gyakorolni saját identitásukat, mivel a többségi társadalom is elfogadóbb lesz velük szemben.

        Nem értem, hogy miért kéne definiálnom a magyart, a cigányság esetében sem tettem ezt meg. Attól még, hogy nem nevezem magyarnak, nem jelent értéktelenséget, sőt én ha magyarként egy szociokulturálisan fejlettebb, magyarán civilizáltabb idegen társadalomban élnék, ugyan úgy vállalnám ezt a különbségtételt magamra nézve. Egy hazánkban sok generáció óta élő japán családot sem fogok magyarnak hívni, annak ellenére sem, hogy az autentikus japán kultúrát sokra tartom (s csupán csak érzelmi okokból nem előzi meg a magyart). Egyébként a vagyon és iskolázottság, kulturálisan erőteljesen befolyásoló tényező, a genetikai aspetusról pedig már nyilatkoztam (hovatovább a bőrszín tónusa is e kérdéskörbe tartozik)

        Az iróni nem okoz problémát, mivel nem idéztem Tőled semmi konkrétumot amire kategorikusan reagáltam volna (“vérünkben van a rasszizmus”). De ha mégis így lenne az egyre dühtől fortyogóbb, negatív szentimentalizmusba hömpölygő írásod sokszor láttatni sem engedte azt. Az irónia két részből áll, gúnyból s humorból, ám ha csak az előbbit erőltetjük észrevehetetlenné válik.

        Afelől pedig semmi kétségem hogy programokkal kell segíteni. De ahhoz a másik fél részéről is kell az akarat, a hajlandóság, hogy változzék. Nem elég kapát adni egy tenyérnyi földdel, ha azt sem tudja mit kell vele kezdeni. Meg kell legyen a hajlandóság, hogy tudni akarja, s tenni. “Szociokulturálisan” egy magasabb szintre kell lépni.
        Egyébként e téren a magyarok is kezdenek lemorzsolódni, a folytonos kizsigerelések okán… de ez már messzire vezetne.

        Az utolsó bekezdéseddel pedig éppen annyira egyetértek, mint amennyire a cikked hasonló részével nem.

        2011. december 10. at 17:53
        • drRoot #

          Hejj. De szépen leírtad. Minimum 10 pont egy 5-ös skálán. ;)
          De tényleg.

          2011. december 13. at 08:51
  8. Kapitány Úr #

    Kertész nem azt írta, hogy a magyar genetikusan alábbvaló, hanem azt, hogy alattvaló. Ezt csak a pontosítás kedvéért.
    Szóval a lényeg: én már nagyon unom ezeket a cikkeket, amelyekben a szerző a magyarok rasszizmusát hangsúlyozza, és a világ szennyének tartja saját nemzetét.
    1. Kiváncsi lennék más nemzetek statisztikáira, ami után kiderülne, hogy a magyarnál vannak rasszistább nemzetek is. Ez persze nem ad felmentést, és a rasszizmus minden formája elítélendő, de én nem tartom a világ szennyének a magyar nemzetet.
    2. Írhattok még száz ilyen cikket, de én szivesebben olvasnék tőled valamit az okokról például. Miért nem írsz arról, hogy mi a cigányokkal szembeni rasszizmus oka? Miért van az, hogy amíg egy budai elit kerületben lakó liberális, akinek a gyereke magániskolába jár, és aki cigányokkal a való életben nem is találkozik, szóval ő kevésbé rasszista, mint egy borsodi cigány többségű faluban lakó magyar ?
    Mi ennek az oka?
    Arról már nem is írok, hogy szivesen olvasnék az okok mellett a lehetséges megoldásokról is.
    Így ezt a cikket csak a szokásos gyűlölködő-magyarellenes cikkek közé sorolom, amit írni a legegyszerűbb és a legkényelmesebb, csakhogy ez nem visz előre, ez nem visz sehova se.
    És magasról leszarom a provokációs szándékodat is, ebben van jobb nálad, ezt hagyd meg Kertésznek.
    1 pont.

    2011. december 10. at 15:22
    • Azért is örültem a múltkori 9 pontnak, mert tudtam, hogy ezzel a cikkel együtt meglesz összesen a 10 pont. :)
      Az 1. pontról a közeljövőben nemigen fogok írni, egyrészt a linkelt cikkben bennevan, hogy a Európában a legrasszistább nép a török, a legkevésbé rasszista az izlandi. Engem nem érdekel különösebben, hogy a macedónok, vagy a szlovákok egy kicsit rasszistábbak-e a magyaroknál vagy sem – de talán mást igen, ha beküldenek egy ilyen cikket, közölni fogjuk.
      A 2. pontra választ kapsz a cikkemben: azért van az, amit leírsz, mert a budai milliomosok csemetéi tanultabbak, a környezetük elítéli a rasszizmust, és valóban kevesebb atrocitás éri őket. Szegényebb helyeken ennek épp az ellenkezője a jellemző.
      Egy megoldásjavaslat készülőben van a részemről.

      2011. december 10. at 15:37
      • Kapitány Úr #

        Ezt írod a kommentedben:
        “… a budai milliomosok csemetéi … és valóban kevesebb atrocitás éri őket. Szegényebb helyeken ennek épp az ellenkezője a jellemző….”
        Szerinted a magyarok cigányokkal szembeni rasszizmusában a cigányok által okozott atrocitás, a cigányok beilleszkedési nehézségei játszanak szerepet.
        .
        És ezt írod a cikkedben:
        “…Kizártnak tartom, hogy ez az eredmény a cigányság beilleszkedési problémáit tükrözi…”
        -
        Ellentmondasz magadnak.

        2011. december 10. at 15:55
        • Nem mondok ellent, azért látod így, mert az üzenet csak kb. 63%-át sikerült dekódolnod.

          2011. december 10. at 15:58
        • Kapitány Úr #

          Te meg csak a kommentem 37%-át értetted meg.

          2011. december 10. at 16:21
    • Molnár S. László #

      A cikk egy aktuális hírre reflektál, neked nem tetsző módon. Veled ellentétben én kifejezetten örülök, hogy maradtak néhányan, akik még képesek felháborodni egy hasonló hír hallatán. Egyébként pedig magasról leszarom, hogy a magyarnál vannak rasszistább nemzetek is.

      A lehetséges megoldásokat nehéz úgy megtalálni, ha nem látjuk az okokat, melyek közül néhány a cikkből kiolvasható.

      2011. december 10. at 16:01
      • Kapitány Úr #

        Kettőn áll a vásár.
        .
        Felháborodhatsz a hír hallatán, mintahogy huszonvalahány éve felháborodnak a hozzád hasonlóan gondolkodók, és szidják a rasszista magyarokat.
        Veled szemben pedig a másik oldal genetikusancigányrasszistázik, és szidja a cigányokat.
        .
        Az igazság középen van.
        .
        Mindkét oldalnak el kell gondolkoznia, hogy az eddigi szemlélet sehova nem vezetett.
        A cigányságnak is: többet kell tenniük a többségi társadalom normáinak követésében.
        És a 63%-nak is: pozitív diszkriminációt kell alkalmazni a cigányokkal szemben, különösen az oktatás és a munkalehetőségek terén.
        .
        Ennyi a sztori.

        2011. december 10. at 16:17
        • Molnár S. László #

          Rohadt kényelmetlen gondolkodni, beszélni ezekről a dolgokról. Inkább illúziókat kergetünk, vagy menekülünk, legtöbbször önkíméletből, de sokszor pusztán félelemből.

          Tudatosan, vagy tudat alatt egy “biztonságos” képet őrzünk önmagunkról és ezzel tápláljuk másokról alkotott illúzióinkat. Ezért kár destruktívan fogadni egy hasonló provokációt.

          Az igazság valóban valahol középen lehet, de attól a jelenben meglehetősen távol állunk.

          2011. december 10. at 16:33
        • Kapitány Úr #

          Nekem tudod igazából az a gondom, hogy már 22 éve csak provokációkat olvasok az egyik oldalról, és erre gyűlölködés a válasz a másik oldalról.
          Csak olvasd végig az itteni kommenteket.
          Együttgondolkodásra és közös cselekvésre van szükség, mert a 23. óra 59. percében vagyunk.

          2011. december 10. at 16:38
        • Molnár S. László #

          Ahol képtelenek szót érteni egymással, ott nehéz bármire is jó megoldást találni.

          Nekem azzal van gondom, ami az elmúlt 22 évben odáig juttatott minket, hogy nem igazán látszik a kiút. Szerintem ez így nem mehet tovább.

          2011. december 10. at 16:58
  9. sanyi #

    Remek írás, ami kellőképpen odabasz, ahová kell! Nagy kár, hogy szerintem alig maradtak néhányan, akik értik és akiket érdekel.

    Persze, mindenkit bosszant, ha meglopják, ha bántják, és aki tízig el tud számolni még talán azt is képes felfogni, hogy a probléma nem lehet genetikai eredetű. Bár elismerem, óriási szellemi kihívás lehet annak megértése, hogy a magyar társadalom egésze tehet mindenről, akik az elmúlt 20 évben passzívan, kívülállóként szemlélték egy társadalmi csoport teljes kirekesztését, ellehetetlenülését.

    Egyébként nagyon érdekelne, hogy ez a kétharmad miben látja a megoldást, vajon hajlandó ezen egyetlen percet is gondolkodni? A primitív gyűlölködés vajon mire nyújt megoldást?

    2011. december 10. at 14:54
    • Molnár S. László #

      Ki szereti ha odabasznak neki?

      2011. december 10. at 15:24
  10. szabolcs #

    bazdmeg, költözz egy hétre egy cigány mellé Borsodban, az hamar megváltoztatná a gondolkodásodat.

    2011. december 10. at 13:19
    • Most olyat fogok mondani, ami rendkívül össze fog zavarni, javaslom, hogy lélegezz utána mélyeket néhány percig: nem a Rózsadombon, de még csak nem is a Nagykörút gyöngéd ölelésében, hanem Hajdú-Bihar megyében nőttem fel.

      A nagyszüleim olyan falvakban élnek-éltek, ahol az általános iskolákban több roma származású magyar, mint magyar diák tanul.

      2011. december 10. at 13:59
      • Kapitány Úr #

        Most a te írásodat, a te gondolataidat olvassuk, nem a nagyszüleidét.
        De kiváncsi lennék az ő véleményükre is.

        2011. december 10. at 15:00
        • A komment úgy szólt, hogy költözzek egy hétre Borsodba, erre reagáltam: összesen legalább egy évet töltöttem olyan helyeken, ahol hasonló szociális körülmények vannak, mint egy borsodi faluban.

          Mert nagyon elegem van már abból az érvből, hogy csak a budai értelmiségiek engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek rasszisták. Hát nem.

          Egyébként várom a pontozást. :)

          2011. december 10. at 15:11
        • sanyi #

          Ez az Kapitány! Most aztán a lényeg mellett jól megragadtad a szerző tökeit is! :)

          2011. december 10. at 15:12
    • attila85 #

      A faluban nekem cigány szomszédaim vannak, akik nem lopnak, nem rabolnak, de még a szoba közepére sem szarnak. Szabolcsot viszont biztosan nem állítanám példaképként a gyerekem elé.

      2011. december 10. at 14:27
    • brumaire #

      Egyszerűen tragikomikus, hogy valaki megsértődik azon, hogyha “faját” rasszistának nevezik, és egy elég kemény rasszista érvvel vág vissza! (Én is ismertem olyanokat, akik az 50-es években voltak fiatalok, és még jóval később is elhitték, hogy a demokrácia az, ami akkor volt – gyengébbek kedvéért: rákosipajtásék demokratilus rendszernek nevezték magukat [később kádárék is]. Azaz a magyar többség ezek szeriint nem egyszerűen faji alapon gondolkodik, de a műveltsége is egyre hanyatlóbb; ez részben az elitgyűlöletnek is következménye, nemcsak a politikusokat utáljuk, de a filozófusokat is! Bocs a kitérőért, de egyáltalán nem vagyok bizonyos abban, hogy mindenki legalább többé-kevésbé korrekt módon használja a ‘rasszizmus’ fogalmát)
      Szóval a tapasztalatok nem jogosítanak fel az általánosításra. Attól pl., hogy az osztrák kereskedők 88-ban úgy látták-érezték-tapasztalták, hogy a boltjukban a vasfüggöny mögül kiszabaduló magyarok sokat lopnak (és még az is lehet, hogy igazuk volt), attól még nem lett volna joguk Téged, vagy bárki magyart megalázni, motoztatni, belépéskor így megszólítani: “látom ám, hogy magyar vagy, ismerem a fajtádat, és figyellek: ne merészelj lopni, mert a security-legények beverik a képed!”, vagy esetleg be sem engedni az üzletbe.
      Egyébként nem is kicsit rendőri/rendészeti a probléma, mert az ilyen konfliktusos környékeken élők gyakran tapasztalhatnak olyat, hogy a törvény nem védi meg őket, és ebből egyértelműen következik az önbíráskodás. De bármilyen megértőek is vagyunk, az biztos, hogy sem a rasszizmus, sem az önbíráskodás nem vezet jóra.
      (Ajánlanám mindenki figyelmébe az ON THE SPOT-sorozat dél-afrikai részét: ott van olyan riportalany, aki magyar származású, és nagy pökhendien viccel, hogy két hét alatt ott mindenki rasszista lesz; és van olyan magyar is, aki már évtizedek óta ott él, volt is fekete betörő a házában, de nem rasszista!)

      2011. december 25. at 02:37
  11. Történelmi tények sora bizonyítja, hogy a rasszista álláspontra jutott nemzetek boldogulása mindig példátlanul sikeres volt. Ezért érdemes követni az elődöket, elvégre jól tudjuk, hogy a rasszizmus minden problémára tökéletes megoldást kínál.

    A rasszista alapállás az emberi intelligencia csúcsteljesítménye, ezért igazán büszkék lehetünk magunkra, a szerző pedig szégyellje magát.

    2011. december 10. at 11:37
  12. apartheid #

    A rasszizmus a különböző emberfajok, népek, nemzetek értékbeli különbözöségét, fölé- és alárendeltségét hirdető áltudományos elmélet.

    A fajelmélet szerint vannak olyan emberi fajok, amelyek átlagon felüli tulajdonságaiknál fogva eleve uralkodásra termettek, míg mások csak szolgaságra képesek.

    A fajelmélet elméletileg igazolni akarja a kizsákmányolást, a nemzeti és osztályelnyomást, az imperialista politikát. A fajelmélet, mint kidolgozott rendszer, először a gyarmatosítás kezdetén jelent meg, azt hirdetve, hogy a felsőbbrendű “fehér faj” törvényszerűen uralkodik a primitív, alacsonyabb rendű színes bőrűek felett.

    A fajelmélet az impenalizmus viszonyai között különösképpen eldurvult, legszélsőségesebb formái a fasiszta rendszerekben alakultak ki. A hitleri fasizmus rémtetteinek nagyrészt a fajelmélet az ideológiai alapja. Magában foglalja a zsidóüldözést (antiszemitizmus) és az angol-amerikai fajelméletből eredő négerüldözést. A II. világháború alatt ennek az elméletnek a jegyében milliószámra írtották az európai zsidókat, szlávokat. cigányokat.

    2011. december 10. at 11:11
    • szabolcs #

      áltudományos hazugság.

      2011. december 10. at 13:57
      • integrátorok #

        ez nagyon komoly! :)
        (és vannak egyetértők is! gratulálok.)

        2011. december 10. at 19:37
  13. ateszka #

    ja arról nem is beszélve h nincs a “vérükben”? akkor h van az h nem is olyan rég kaptak ingyen eszközzt állatot meg növényeket/magokat h termeljék meg a kaját ők mit csináltak? eladták. most komolyan ilyeneket akarunk integrálni?

    2011. december 10. at 10:38
    • invaders #

      igazad van, irtani kell, nem integrálni.

      2011. december 10. at 10:49
  14. ateszka #

    ember nem zavar h ha mi genetikailag rasszisták vagyunk akkor ha vkinek nekünk ku…va sok okunk van rá tanulj történelmet te maki….

    2011. december 10. at 10:35
    • invaders #

      egyetértek, a maki nem tudja, hogy mi alapos okkal vagyunk rasszisták.

      2011. december 10. at 10:47
  15. Hawkeye #

    mrtzgrtz, nálunk a fogyatékos udvarsepregető munkás szokta – főleg fizetésnap után – formailag és tartalmilag hasonló hőbörgésekre ragadtatni magát.

    De neki papírja van arról, hogy pszichiátriai kezelés alatt áll.

    Ha szabad javasolnom, fogjatok össze Ákos bátyáddal, és keressetek fel egy szakrendelést!
    Még mielőtt teljesen tönkreteszitek a magyar baloldal maradék jóhírét is…

    2011. december 10. at 09:49
    • elmeorvos #

      A baloldal maradék jó hírét! :D:D:D

      A szerző valóban jobban tenné, ha semmin nem háborodna fel és nem írná le, amit gondol. Tudomásul kell vennie, mi magyarok mind egyformák vagyunk és egyformán gondolkodunk mindenről. Aki másként gondolkodik, nem tartozik közénk.

      Az identitást pedig elsősorban az idegen elnyomás segítségével definiálhatjuk. És mi magyarok a genetikai örökségünkkel javítjuk majd az emberi faj minőségét.

      2011. december 10. at 10:11
  16. nocenz_Ura #

    A felmérés adatai szerint a fideszesek és a maszoposok közötti eltérés statisztikai hibahatáron belül van, és ami talán a legmeglepőbb, az LMP szavazók sem sokkal jobbak. A cigány gyűlölet általános. Ahol komolyabb eltérés van a szavazótáborok között, az a zsidók, kínaiak, arabok és afrikaiak megítélése, mert erre is rákérdeztek.

    Közben azért tartsuk észben, hogy mindannyian afrikai származásúak vagyunk. (Legalább is mindazok, akik a Homo sapiens fajhoz sorolhatók…)

    2011. december 10. at 09:40
    • NewTiborc #

      No,no! Ne légy biztos a dolgodban, hogy honnan származunk. A legújabb kutatások szerint még senki sem tudja kinek van igaza ebben a kérdésben.

      2011. december 27. at 10:40
  17. hunky #

    A kedves cikkírónak el kellett volna számolnia 10-ig (vagy tovább…), mielőtt tollat/billentyűzetet ragadott volna hirtelen felindultságában; de az is lehet, hogy mindegy lett volna… ha a génjeibe van…
    Azzal, hogy emocionálisan túlfűtött hungarofób kardfogú birkába mész át, nemhogy hasonszőrűvé válsz, mint az a 63% gyűlölt fajgyűlölő, hovatovább sokkal rosszabbá, hiszen egy adag önutálat is kitölti a látómezőt. Értelmetlen, tényeket mellőző, individuumorientált, sajátságos meggyőződésből fakadó kirohanások sora… mely, ha csak pillanatra is, de látni engedi a liberalizmus autokratizmusát…
    A társadalom és cigányság között feszülő problémának nyitját, nem csak mi, alantas civilizációromboló magyarok nem tudtuk megfejteni, de az oly nagyra tartott nemzetek sem, akik a szabadelvűség “egymáskezétfogjukmindenkitszeretünk” nem, hogy vallják de diktálják és tukmálják a világra.
    A sztereotípiák sohasem légből kapottak, egészséges mértékben egy természetes önvédelmi mechanizmus, s e természeti törvényt a liberalizmus szétáradó, mindent átfogó szeretete sem oldja fel. Az, hogy az emberek 63%-a ilyen véleményen van csöppet sem meglepő. Az adófizetők pénzéből elherdált zéró értékű felzárkóztató programok, és a többségi társadalommal szemben támasztott pozitív diszkrimináció kikényszerítése, de legalábbis elvárása, valamint a hétköznapokban tapasztalt kvalitások és szociális interakciók kellő táptalajt biztosítottak, hogy az emberek finoman begőzöljenek és egy Tárkis csillagharcosnak az anonimitás bástyáival körülvéve kifakadjanak – ahogyan ezt hellyel-közzel Te magad is tetted!
    Az embereknek nem előítéleteik vannak, hanem sokadszori utólagosan bizonyságot nyert tapasztalataik.
    Az hogy a cigányság genetikailag milyen, passzolom, de az biztos, hogy szociokulturálisan alacsonyabb rendű, tény – még ha sajgó fájdalmat is érzel szemgödörtájt, mikor ezt olvasod. Ám ez mindig viszony kérdése, mihez képest. Jelen esetben a magyar átlaghoz képest. De örömhír, hogy erre gyógyír a hajlandóság, s az igyekezet. Ám ezek, sem felzárkóztató programokkal, sem talicskányi pénzekkel, nem pótolhatók, ahogyan a többségi társadalomtól való kikényszerítéssel sem helyettesíthetők.
    Egyébként a Kossuth-díjról le nem mondj, az utolsó bekezdésed aranyat ér, manapság nagy keletje van az efféle szabadszájú virtusos kóserkodásnak.
    - két megjegyzést azért tennék:
    a cigány nem magyar, hanem magyar állampolgár (bizony ám!), ez a maszatolás nem egészséges, egyik félre nézve sem.
    Másrészt, bármennyire is jóleső érzéssel töltene el, a magyar nem faj (ahogyan a cigány sem, s más egyéb nemzet, etnikum, vagy kisebbség sem).

    2011. december 10. at 08:33
    • A hozzászólásod vége is aranyat ér (elvégre az idő pénz): így, hogy látatlanul zsidózol, tudom, hogy semmi értelme vitatkozni veled.
      Mutatok egy oldalt, ahol lelkes közönségre találsz, ha arra szottyan kedved, hogy a rasszizmus mellett érvelj: http://hu.metapedia.org/wiki/Kezdőlap

      2011. december 10. at 08:59
    • agyhalott #

      “Az hogy a cigányság genetikailag milyen, passzolom…”

      Hát persze.

      “a cigány nem magyar, hanem magyar állampolgár (bizony ám!)”

      És akkor vajon hogyan definiálnád a magyart?

      Hallottam olyan elképzelésről, hogy az emberi faj DNS-ének adott hosszegységen két-három csavarodása van, míg a magyarnak kilenc. Ami megegyezik a szíriuszról a földre jövö fény megcsavarodási számával. Ebböl származik a magyar elme, lélek, szellem kivételes volta, kozmikus származása, és a magyarok kiválasztottsága.

      2011. december 10. at 09:51
      • apartheid #

        A II. világháború előtt indult útjára a német fajelmélet, melynek egyik legfőbb jellemzője volt, hogy meghatározták, milyen genetikai tulajdonságokkal kell rendelkeznie a tökéletes embernek.

        Aki kiválasztottnak számított, annak génállományát az orvosok megpróbálták továbbörökíteni. Arról azonban hatvan éven keresztül nem esett szó, hogy nemcsak Németországban, hanem Magyarországon is kidolgozták a fajelméletet, az embereket összesen nyolc csoportba sorolták.

        A bevonuló katonáktól vért vettek és feljegyezték több külső jegyüket is, amelyekből végül a magukat Istennek képzelő orvosok kiderítették, hogy hazánkban a “vidéki földműves” típus testesíti meg leginkább a szaporításra érdemes fajtát. A nyolc csoportból külön pontba sorolták a cigányokat és a zsidókat.

        A különböző jellemzők alapján alakultak ki az északi, az ugoros vagy az alföldi embertípusok, valamint a már említett zsidó és cigány besorolásba tartozók.

        A világháború alatt az orvosok azt próbálták kideríteni, hogyan lehet a “tiszta” magyar fajtából ideális utódokat teremteni. A városokban már keveredtek a típusok, sok német-magyar és zsidó-magyar vegyesházasság született. A magyar fajelmélet – talán nem véletlenül – épp egybeesett a németek azon törekvésével, hogy az antik szobrokkal egyező külsejű férfiak és nők tömege nőjön fel, a gyerekeket eszerint szelektálták már születéskor.

        A fajelmélet szerint egyébként a külső tulajdonságok automatikusan feltételezik a jellembeli és lelki tulajdonságok azonosságát is. Az ideális utódokkal kapcsolatban szinte sosem merült fel semmi kérdés a sorsukat illetően, ám volt egy nem elhanyagolható kérdés: mi történjen azokkal, akik nem ütik meg a kívánt szintet? Az eredményt a történelemkönyvekből és a túlélők elbeszéléseiből jól ismerjük…

        2011. december 10. at 11:19
      • cs.attila #

        Magyarországon soha nem volt olyan identitásstratégia, ami kezelni próbálta volna a problémát. Mindent pártpolitikai célok mentén tematizálnak, ahogy a cigányság problémáit is, amit valójában soha, senki nem akart megoldani.

        Míg a nyugati demokráciákban a kormányok a demokrácia működéséhez szükséges legjobb közösségi tulajdonságokat igyekeznek erősíteni az állampolgárokban, addig Magyarországon minden politikai korszakban más-más nemzetfogalommal “bombázták” a befolyásolható honpolgárokat. Ez a hagyomány a rendszerváltás után sem változott meg.

        A Horthy-korszakban a politikai osztály átfogalmazta a dualizmus idején megalapozott nemzeti tematikát. Ekkor a nemzetfogalomhoz markáns ellenségképek kapcsolódtak: az utódállamok, a zsidók, a kommunisták. A nemzeti tematikát a politikai bűnbakképzés és a revízió eszméje uralta. A politikai közbeszéd arról szólt, hogy ki az igaz magyar, ki a nemzet ellensége, mi jó a magyaroknak. Bár a rendszer, amely ezt a nemzetképet sulykolta az emberekbe, megbukott, politikája a második világháborúba, gazdasági összeomlásba, a revízió kudarcába torkollott, sok eleme mégis tartósan beépült a kollektív önmeghatározásokba. Magyarországon a zsidóság deportálása alatt a társadalom döntő többsége behunyta a szemét, az emberekben pedig rögzült a politikával szembeni alattvalói magatartás.

        A pártállami korszak megint másik nemzetfogalommal operált, a párt, az állam és a nép egységét hirdette. A hivatalos nemzetkoncepció azt próbálta a fejekbe verni, hogy a nemzet érdekei alárendelődnek az internacionalizmusnak. Az identitásstratégia a szocializmust építő, szocialista módon élő és gondolkozó emberek közösségének eszményén alapult. A pártállam embereszménye és nemzetfelfogása távol állt a társadalmi tapasztalatoktól.

        Bár a rendszerváltás után kiépültek a demokratikus rendszerek, a közbeszédben nincs jelen hangsúlyosan az a demokratikus tematikai egység, ami a nyugati demokráciákban jellemző. Ennek egyik oka, hogy sok alapvető kérdésben – például hogy mit értünk magyar nemzeten, mit jelent az állampolgári közösség, kik tartoznak a nemzethez – nincs konszenzus. Nincs konszenzus abban sem, hogy milyen állampolgári magatartások szükségesek ahhoz, hogy a demokrácia működőképes legyen.

        2011. december 10. at 12:42
        • szabolcs #

          a hozzád hasonló értmiségiek dumálják tele az emberek agyát. húzz haza izraelbe gyökér, itt senki nem kiváncsi a baromságaidra. a ti idötök lejárt.

          2011. december 10. at 13:34
      • hunky #

        Kedves agyhalott.
        Azért passzolom, mert nem vagyok genetikus, sőt… a genetikához vajmi keveset értek. De ha megnyugtat akkor a magyarok esetén is passzolok, sőt bármely nép esetén megtenném ugyan ezt. Éppen azért írtam, mert távolról sem hiszem, hogy genetikailag lenne defektes a cigányság; egyébként ha tovább olvastad volna hozzászólásom fény derülhetett volna erre is, hacsak nem szegregálva az olvasottakat, kiragadott s így más értelmet nyert tőmondatokra kívánsz cinikus reakciót tenni. A “hát persze…” mélyen kifejtett axiómába hajló tényközlés… egy agyhalottnál, minden bizonnyal.
        Nem definiálom a magyart, a cigánysággal sem tettem meg. Nem is értem a kérdésed… senkit nem vontam definíció alá.

        Az utolsó bekezdésedben írtakról pedig annyit, hogy ne higgy el mindent amit hallasz.

        2011. december 10. at 16:43
        • agyhalott #

          “Nem definiálom a magyart, a cigánysággal sem tettem meg.”

          Valóban, ugyanakkor azt mondod “a cigány nem magyar, hanem magyar állampolgár”.

          Egyébként igazad van, agyhalottként a legtöbbször nem látom az összefüggéseket. De majd igyekszem.

          2011. december 10. at 17:29
    • Ezt helyesbítem: Több mindenben egyetértek hunky, bár a szarrá rágott sablont azért én is hozzátenném, hogy vannak kivételek.

      2011. december 10. at 10:53
  18. MiciBudha #

    Nagyon egyszerű a dolog, mocskold a másikat azzal szerezz előnyt vele szembe! Az a nép aki kanyar nélkül beveszi ezt a stratégiát, nem rasszista csak átvert!

    2011. december 10. at 07:41
  19. HBM #

    Értem a cikk mondani valóját, de átesett a ló túloldalára. A probléma alapvetően a két nép ellentétes kultúrájában gyökeredzik. A romák, egészen a XVIII. szd. elejéig vándorló nomád életmódot folytattak, mint mi, magyarok, ahol a magántulajdon tisztelete és szentsége nem olyan jelentős, mint a mi kultúránkban (nálunk sem volt az, egészen Szent László és Könyves Kálmán véres és eléggé brutális törvényeiig). A rendszerváltás után ugye megszűnt a kötelező munkavállalás, és tömegesével kerültek utcára, így megélhetésként bűnözést kezdtek a túlélés miatt. Aztán jöttek a rossz integrációs és segélyezési programok, amik tovább mélyítették a két népcsoport között az ellentéteket. A magyarok alapvetően félnek a kisebbségiektől, ami átcsaphat előítéletbe és agresszióba csap át. Hisz szinte mindenkit megpróbáltak kirabolni, megverni, belekötni romák, sőt jó pár ismerősömtől hallottam durvább dolgokat. És a kisebbségiek egy széles rétege, de nem mind, nem is akar változtatni a helyzeten, nem akar beilleszkedni a társadalomba, és, ami rosszabb, erre neveli a gyerekeit is. Vannak roma barátaim, akik rendesek, dolgoznak, tisztességes állampolgárok, de elég bemenni egy javító intézetbe, börtönbe vagy fegyházba, és meglepődik az etnikumi arányokon, bármilyen pletyka is terjengjen a civil életben. Szóval igen, a magyarok is hibásak, de a másik oldal sem ma született bárány, hanem igen is, néha szemtelen és vérlázító módon viselkednek. Ráadásul Franciaország és USA, a “demokrácia és az emberi jogok” két szülő országa sokkal inkább rasszistább, mint mi, elég csak megkérdezni egy átlag franciát, hogy mi a véleménye az Ausztriától keletre lakókról, vagy egy amerikait az arabokról.

    2011. december 10. at 03:02
  20. hunfia #

    Ezért a magyargyalázó cikkért felelni fogsz.

    2011. december 10. at 01:18
    • Vagy téged lőnek le!
      Amúgy rossz nicket választottál magadnak, Ugyanis a magyarnak (ugornak) köze nincs a hunhoz. Senkiházi!

      2011. december 10. at 16:30

Trackbacks/Pingbacks

  1. Válasz a cigánykérdésre | Gépnarancs - 2011. december 19.

    [...] másrészt az Endlösung rémlik fel, ami viszont nem véletlen: úgy vélem, most, hogy kiderült, a magyarok 63%-a rasszista, nincs vesztegetni való időnk: ha nem akarjuk, hogy menthetetlenül eldurvuljon a helyzet: [...]

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a Gépnarancs szerkesztősége semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén fordulj a szerkesztőkhöz. Részleteket a Felhasználási feltételekben találsz.

Trackback: link < hivatkozás címének másolása